24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Dit is de situatie van in mijn Telenet mailbox.
In mijn Telenet Webmail is de Spam folder aanwezig en doet goed zijn werk.
In mijn Outlook 2016 zit mijn Telenet mailbox als IMAP geconfigureerd:
Ik probeer de Spam folder te visualiseren in Outlook 2016 (rechts klikken op Postvak IN, klikken op IMAP folders gevolgd door een zoek opdracht) maar Outlook 2016 komt zeggen dat hij de Spam folder niet vindt:
Ken jij een oplossing hiervoor?
PS: het mailprogramma op mijn smartphone kan dezelfde Spam folder van mijn Telenet mailbox wel visualiseren.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Uw eerste afbeelding is OK en goedgekeurd.
Ik heb uw twee andere afbeeldingen afgekeurd omdat uw echt mail adres er voluit te lezen staat. Maskeer dat adres op beide afbeeldingen en post ze opnieuw, dan zullen ze goedgekeurd worden.
Als ik het mij goed herinner is die situatie helemaal normaal. Net even op mijn foon gekeken, en inderdaad, daar zie ik ook alle folders van mijn webmail.
En ja, op mijn PC zie ik enkel de inbox, de rest niet. Is wel POP3, maar dat maakt geen verschil.
Ik herinner mij ook dat je dat ergens kan instellen zodat je ook op de PC alle folders te zien krijgt, maar ik weet niet meer vanbuiten hoe dat moet. Straks eens de zoekfunctie gebruiken om te zien of ik het nog kan vinden, want dat is hier al eens een keer aan bod geweest.
StefaanH en Janneke Dust,
Dank voor uw antwoorden.
Als ik onder mijn Inbox naar IMAP-mappen ga dan zie ik daar geen Junk folder.
Ik kan de Junk folder aanmaken onder mijn Inbox en dan verschijnt hij in de IMAP-mappen.
Als ik dan de nieuw aangemaakte Junk folder selecteer en dan klik op aanmelden gebeurt er niets.
Vraag voor Janneke Dust: hoe kom je aan die folder structuur van je IMAP-mappen?
Vraag voor StefaanH: heb je al iets gevonden met je zoekopdracht in het forum voor email?
Beste Jean,
Nogmaals merci met je antwoord.
Bij u staat de Spam/Junk folder als subfolder van je Telenet Inbox in je M$ Outlook.
Mijn vraag aan jou: hoe heb je dat gedaan?
Rechts klikken op account of inbox. Dan links klikken op IMAP Mappen ...
Dan krijg je een nieuw venster en klik liks op de knop "Query"
Dan krijg je de mogelijke mappen en kies Junk en daarna links klikken op aanmelden.
Nu nog knop OK klikken en je krijgt deze map te zien.
Hallo Jean,
Ik voer exact je bewerkingen in mijn Outlook omgeving.
Dit is screenshot van mijn inbox in Outlook:
Daar zit geen Junk map in.
Dan voer ik de volgende stap uit, nl IMAP-Mappen nul query en dit is het resultaat:
Ook hier komt de Junk map niet te voorschijn.
Hetgeen ik wel opmerk is er een verschil tussen uw screenshots en de mijne.
Mijn screenshots zijn in de nederlandse taal, die van jou in het engels.
Misschien heeft de Telenet Spam folder een "andere nederlandstalige" naam dan Spam of Junk?
Helaas,
Ik voer opnieuw de handelingen uit geadviseerd door Jean in zijn laatste bericht.
Mijn Telenet inbox heeft op dit moment 118 ongelezen berichten.
Ik voer IMAP-mappen uit op mijn inbox in Outlook en selecteer "Ongewenste e-mail" en klik op de knop "Aanmelden" en "ok".
Maar de 118 ongelezen berichten verschijnen niet in mijn Outlook mail inbox in de folder "Ongewenste e-mail".
Sorry,
Mijn zin "Mijn Telenet inbox heeft op dit moment 118 ongelezen berichten. "
moet zijn: "Mijn Telenet inbox spam folder heeft op dit moment 118 ongelezen berichten."
Bedankt iedereen voor jullie reacties. Mijn beste wensen ook voor een gezond en hoopvol 2022.
De folder "Ongewenste email" zit inderdaad als map van mijn Inbox in Outlook 2016.
Helaas blijft hij leeg al zijn er zo'n 118 berichten in de Spam folder van mijn Telenet webmail.
Hoe krijg ik die te zien in Outlook?
Er is blijkbaar iets dat de transfer tussen de Spam folder van mijn Telenet webmail en de folder "Ongewenste email" in Outlook 2016 blokkeert.