41216
netweters
|
17781
gesprekken
|
19210
vragen
|
Dit is de situatie van in mijn Telenet mailbox.
In mijn Telenet Webmail is de Spam folder aanwezig en doet goed zijn werk.
In mijn Outlook 2016 zit mijn Telenet mailbox als IMAP geconfigureerd:
Ik probeer de Spam folder te visualiseren in Outlook 2016 (rechts klikken op Postvak IN, klikken op IMAP folders gevolgd door een zoek opdracht) maar Outlook 2016 komt zeggen dat hij de Spam folder niet vindt:
Ken jij een oplossing hiervoor?
PS: het mailprogramma op mijn smartphone kan dezelfde Spam folder van mijn Telenet mailbox wel visualiseren.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo Jean,
Ik heb op de folder "Ongewenste email" geklikt. Dit is het resultaat:
Hallo iedereen en iedereen bedankt met zijn/haar reactie(s).
Ik kom tot de vaststelling dat de Spam folder (aangemaakt ten gevolge de Telenet webmail opties) niet kan gevisualiseerd worden in Outlook 2016 van µsoft$.
Ik heb de Telenet webmail opties aangepast en heb nu gekozen voor "Toon [spam] vermelding in onderwerp"
Ik heb zelf een nieuwe folder SPAM_BOB aangemaakt en alsook een Telenet webmail regel gemaakt welke alle berichten waar [spam] in het onderwerp voorkomt naar de folder SPAM_BOB te verplaatsen.
De folder SPAM_BOB verschijnt nu wel in Outlook 2016 en ik heb ten allen tijden een zicht op spam mails welke door Telenet webmail worden aangemaakt.
en in Outlook 2016:
Er blijft dan nog de vraag: waarom kan de mail app op de smartphone de SPAM folder wel zien en Outlook 2016 dan weer niet.
Aan de moderator:
gelieve het bericht van vandaag als "oplossing" te selecteren aub.
Het bericht van 01/01 (het bericht voor het bericht van vandaag) is verkeerdelijk door mij als oplossing aangeklikt. Mijn excuses hiervoor
Mag ik nog één advies meegeven?
Ik heb namelijk hetzelfde gedaan als jij, de automatisch gedetecteerde spam laten merken met "SPAM" en dan een rule die alle mails die dusdanig gemerkt zijn verplaatst naar een map "eigen spam".
Meestal gaat dat goed, maar op regelmatige basis vind ik toch nog mails terug die op onverklaarbare wijze niet gemerkt worden met "SPAM" maar toch in de originele spamfolder zitten. En het gaat dan effectief om spam mails.
Mijn advies is dus: blijf het goed opvolgen in webmail zelf op regelmatige basis.