24589
netweters
|
19045
gesprekken
|
20552
vragen
|
Beste Netweters
ik kamp reeds enkele weken met volgend probleem:
ik krijg na versturen e-mail volgende berichten:
Geen verbinding voor uitgaande e-mail voor “ naam@telenet.be “
Mail kan proberen deze instellingen te herstellen.
Keuze “annuleer” of “ herstel “
Volgend op voorgaande nog een bericht.
Email versturen is mislukt !
De verbinding met de uitgaande server smtp.telenet.be is mislukt.
Extra uitgaande e-mailservers kunnen worden geconfigureerd in “ instellingen “ onder “ mail “- “ accounts “
De verzonden mails die deze berichten veroorzaken worden “ soms” na enige tijd ( minuten,uren” toch verstuurd !
Ik heb twee extra account gemaakt “ icloud “ en “ outlook “ en versturen via deze accounts lukt wel.
Gezien de Telenet (?) berichten zou de smtpserver van Telenet mijn icloud en outlook berichten doorsturen ingeval de Telenetserver dit niet lukt.
ik heb reeds diverse malen contact gehad met telenet en daar vragen ze diverse soorten latijn9 voor mij.
ik en 79 jaar en geen crack in dergelijke materie en ook een koppigaard want ik wil oplossingen .
iemand die het antwoord weet graag !
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Instellen account iPad probleem
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Liselotte Die Titel is nu wel in tegenspraak met de tekst : Webmail maakt geen gebruik van de smtp server.
In de post worden niet altijd de correcte benamingen gebruikt, het is dus moeilijk een correct antwoord te geven. Of gebruikt men in de Apple wereld andere benamingen.
Toch nog 1 vraagje : Voldoet je paswoord voor uw Telenet mail nog aan de voorschriften?
Hallo @gvv1 ,
Je zegt nergens dat inkomende email wel lukt..., is dit zo?
Kan je eens kijken wat er precies in volgende settings staat:
Settings/Mail/Account (daar kies je je telenet account)
Staat er bij "Outgoing mail server": smtp.telenet.be?
Zo ja, klik er dan op, normaal gezien zie je daar bij "primary server" opnieuw smtp.telenet.be, klik er op:
daar staat het belangrijkste:
Server staat aan (knop groen)
Hostname: smtp.telenet.be
Username: je email adres bij telenet
Password: je paswoord van dit email adres
Use SSL: moet aan staan (knop groen)
Authentication: Password
Server Port: 587
nadien bovenaan op Done klikken...
Zo staat het bij mij en ik heb geen probleem om emails te ontvangen of te versturen op mijn ipad.
Succes!
Dank voor de reacties
Doch zit ik nog steeds met de vraag : Hoe komt het dat alles maaanden normaal werkt en zonder iets te wijzigen er plots problemen zijn met de Telenet smtpserver.
Alle instellingen staan gewoon correct !
Nu gebruik ik Telenet Webmail zonder problemen,voorheen Mail van Apple.
Groeten
GVV
Het probleem met mijn smtpserver van Telenet blijft.
Alle instellingen zoals u hier opgeeft staat juist !
de meldingen van Telenet (?) of ander (?) keren terug namelijk :
Eerste melding :
”Geen verbinding mogelijk voor uitgaande e-mail voor ‘[e-mailadres verwijderd]’
mail kan proberen deze instellingen te herstellen.
Annuleer- Herstel ( ik klik dan ook op Herstel )
enige minuten later verschijnt dan volgend bericht:
E-mail versturen mislukt.
De verbinding met de uitgaande server ‘smtp.telenet.be’ is mislukt.
Extra uitgaande E-mailservers kunnen voor e-mailaccounts worden geconfigureerd in instellingen onder ‘Mail’>’Accounts’
OK ( dat ik ook aanklik )
inkomende e-mails geen probleem.(waarschijnlijk niets te maken met smtpserver)
ik heb reeds diverse malen de problemen doorgespeeld naar “ Abuse “ en die vragen mijn diverse voor mij onmogelijke gegevens op te geven.
Tot slot na de hier opgesomde “meldingen” worden dan na minuten,uren … de niet verstuurde e-mails toch doorgestuurd ?
netweters die hier een oplossing kunnen geven ???
sorry ik ben 79 jaar en geen crack in deze materie.
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: e-mailadres zichtbaar
Je ipad heeft dus wel degelijk een probleem om zich te verbinden met smtp.telenet.be...
Dan zou ik eens met een smtp test tool proberen...
bvb.:
In je browser:
https://www.gmass.co/smtp-test
(op het beginscherm krijg je een waarschuwing dat dit niet goed werkt op dit moment, maar ik heb geprobeerd, het werkt wel degelijk):
vul in:
SMTP Server: https://smtp.telenet.be
Port: 587
Security: Auto
In de ander velden vul je gewoon wat tekst in, ik zou zeker niet mijn echt mailadres/pwd gebruiken... (vul bvb. gewoon abc in...)
en klik "Test It"
Het resultaat selecteer je en copieer je hier eens..., je zou direct een connectie moeten zien met als laatste bericht "authentication failed"...
Als dit direct lukt (doe het gerust een paar keer), dan moeten we nog wat verder zoeken...
William