|
26.478
netweters
|
164.659
antwoorden
|
|
22.105
vragen
|
Hallo, een probleem met Outlook 2021; na crash op de pc heb ik Office 2021 opnieuw moeten installeren, tot zover geen probleem; Voor mijn emailverkeer gebruik ik Firefox op mijn laptop en op mijn vaste pc, enkel op de vaste pc staat Office.
Al mijn emailverkeer wordt ontvangen op mijn laptop (Firefox Telenet webmail en op mijn vaste pc (Firefox Telenet webmail en Outlook) , in mapjes gestoken op de vaste pc Outlook, dit wegens plaatsgebrek op de laptop.
Hoe zat het nu voor de crash: email kwam binnen, ik zag deze dus op mijn laptop/Firefox en op mijn vaste pc Firefox en Outlook
Een gelezen mail verwijderde ik op mijn laptop, maar stond nog altijd op mijn vaste pc onder Outlook, daar kon ik dan de mail in de betreffende mappen ‘bewaren’, daar zit nu het probleem!
Als ik nu een mail verwijder op de laptop, verdwijnt hij nu ook op de vaste pc… dat was vóór de crash niet zo, ik zag hem nog altijd in Outlook vaste pc!
Vermoedelijk is het de instelling in Outlook die hier de oorzaak is; hoe Outlook nu opnieuw instellen zodat de mails wel bewaard blijven op de vaste pc? Iemand een oplossing? Alvast bedankt, mvg Alain
Je had hiervoor waarschijnlijk POP met de optie “Een kopie van berichten op de server achterlaten”
Heb je nu IMAP ingesteld? Stel alles dan opnieuw in.
Heb je POP ingesteld? Zet bovenstaande optie dan aan. Laat een kopie van het bericht op de server ontbreekt in Outlook
hallo, alvast bedankt, hoe stel ik imap nu in? Blijf ik dan ook de bestanden behouden, heb daarvan alvast een backup gemaakt, mvg, Alain (ben 75 plusser...)
Onder accountinstellingen staat IMAP/SMTP
Het moet op POP staan!
Cfr info Santa & WG94
Wat is het verschil tussen POP en IMAP? - Microsoft Ondersteuning
U gebruikte vroeger POP3 met kopie op de Telenet server bewaren zodat de mail X na verwijdering op de laptop nog steeds beschikbaar was (voor download) op de PC
Bij gebruik van IMAP is de e-mail X vanop elk toestel te lezen maar ook vanaf elk toestel te verwijderen (dus een delete mail X inbox laptop heeft als resultaat dat u deze mail X ook niet meer ziet op uw inbox PC)
=
Dus u schakelt eventueel terug over van IMAP naar POP3 met kopie bewaren op de Telenet server (zie info WG94) of u verwijdert bij (verder) gebruik van IMAP geen (belangrijke) mails X, Y, ... meer op uw laptop tot u deze bewaard hebt in uw digitale archief (lokale mappen) in Outlook/Thunderbird (als u ze op uw PC bv. in Telenet mail verwijderd zijn ze ook weg op uw laptop)
E-mail instellen | MyTelenet POP3 of IMAP
bedankt, die pop instelling betreft dus Telenet webmail en ook Outlook? Of enkel Telenet webmail?
mvg, Alain