24767
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Hoi allen,
Ik heb een nieuwe mailbox aangemaakt voor mijn vrouw ik geraak echter met outlook 2016 niet ingelogd.
Alle instellingen zijn meerdere keren nagekeken en zijn hetzelfde als mijn main account. Toch blijft outlook naar mijn paswoord vragen.
En krijg ik geen verbinding met de server
Ook geprobeerd onder Thunderbird zelfde resultaat
Hoi 2JGold
Heb je onderstaand artikel op de klantenservice van Telenet al eens bekeken?
Als je hier Outlook 2016 selecteert en stap voor stap je mailalias configureert, zou dit moeten lukken!
Hoi Flappy
Deze stappen heb ik al meermaals doorlopen.
Bij aanmelden voor inkomende emails loopt het altijd fout.
Hij vraagt voortdurend het paswoord ondanks dat deze juist is.
Zoals vermeld in mijn eerdere post zijn mijn instellingen al aangepast
Jawel dat is geen probleem
Heb je al eens geprobeerd met een ander wachtwoord? Bevat je huidige wachtwoord toevallig zgn. 'speciale tekens' ?
Heb je deze draad al eens bekeken?
https://www.netweters.be/t5/E-mail/Wachtwoord-wordt-steeds-gevraagd/m-p/33217
Misschien even voor de duidelijkheid stappen die ik al ondernomen heb.
-Outlook 2016 geprobeerd, Thunderbird en Windows Mail.
Allen hetzelfde resultaat.
-Webmail gaat open met mijn Paswoord, deze verschillende keren verandert aangezien er speciale tekens inzaten.
-Instellingen handmatig aangepast, hetzelfde gezet als mijn 1ste mailbox, aangezien deze geen probleem geeft.
-Imap geprobeerd, Pop geprobeerd.
-Het forum afgepluist
-Telenet gebeld, daar kreeg ik alleen de emailinstellingen.
-Meerdere keren opnieuw proberen installeren, outlook geherinstalleerd
.-een derde mailbox aangemaakt om die uit te testen (zelfde resultaat)
@Ex-Netweter Gebruik je dezelfde account voor de ingaande en de uitgaande server? Ik weet dat dit standaard aangecheckt staat om dezelfde gegevens te gebruiken, maar ik heb daar ooit ook problemen mee gehad.
gebruik eens gebruikersidentificatie van telenet voor mailbox, met eerste letter, ipv mailadres om aan te loggen.
zou altijd moeten werken
@BertXLik ben niet zeker wat je daarmee bedoelt maar ik gebruik voor mij mijn email adres en gebruikersidentificatie van telenet om mij in te loggen
Voor mijn 2de mailbox (die niet lukt) gebruik ik het ander emailadres en de gebruikersidentificatie die mailbox kwam. Ik heb ook geprobeerd met email aan te loggen.
@Padalbydus ja ik heb beide al uitgeprobeerd
misschien nog wat verduidelijking dit is de melding als ik meerdere keren paswoord wegklik.
Iets wat hier ook regelmatig opduikt is dat de verbinding mislukt omdat emailadressen op de blacklist staan.
Ik zou het raar vinden dat de webmail dan nog wel werkt, maar je weet maar nooit. Misschien moet je nog even terugbellen naar de helpdesk want daar vergeten ze dat meestal na te kijken...
Misschien voor alle zekerheid ook nog even de instellingen oplijsten:
Ik gebruik Outlook 2016 voor mijn mails op Windows 2010. Nog even op een rijtje:
Standaard settings:
Incoming server: imap.telenet.be
Outgoing mailserver: smtp.telenet.be
"Require logon using secure password authentication (SPA)" checked
More settings:
Outgoing server:
- "My outgoing server (SMTP) requires authentication" checked
- "use same settings as my incoming mailserver" checked
Advanced:
- incoming port 993, encryption SSL
- outgoing port: 587, encryption: TLS
Hier staat ook gerelateerde info:
proberen is zonder versleuteling niet aan te raden kan je al weten als het aan de provider ligt
Ik heb net hetzelfde probleem, het is bij mij begonnen met een laatste w10 update (w10 pro: 1703 15063.674). Een outlook mailbox met meerdere mailboxen in, de telenet mailbox (imap) sunct niet meer.
Op mjn laptop werkt het prima (iets oudere versie van w10 1703)
Soms geraak ik erdoor maar dan krijg ik sync problemen..
Al ander profiel aangemaakt ... niets helpt