24751
netweters
|
152344
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo Netweters,
Al maanden krijg ik 50-75 spam mails per dag binnen (ik gebruik telenet webmail)... Ik heb regels aangemaakt waarin de trefwoorden staan, en die komen dan in mijn spambox (soms met -->[INBOX] voor) maar ze worden niet automatisch verwijderd. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar krijg het niet voor mekaar. Per 'echte' mail kan ik rekenen op 10 spam mails.
Wie kan me zeggen hoe ik het voor mekaar krijg dat die mails, eens herkend, automatisch weggegooid worden zodat ik niet telkens mijn spambox manueel moet legen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Ronny
Opgelost! Ga naar oplossing.
In de regel moet je onder de kop "Voer volgende handeling uit:" Weggooien kiezen.
Beste janne_man,
Dat heb ik inderdaad zo ingesteld, maar het weggooien wordt om een of andere reden gewoonweg niet uitgevoerd...
Groeten,
Ronny
ps tussen mijn vorige post en dit antwoord nog maar eens 24 spams binnengekomen die ik weer manueel heb moeten verwijderen 😞
Werd op diezelfde e-mail(s) reeds een andere regel toegepast dan deze waarin je die mail laat weggooien?
Zo ja heb je dan bij die eerdere regel "Geen andere regels toepassen" het vinkje weggehaald?
Dag Janne_man: het vinkje is inderdaad weggehaald... Niets blijkt te helpen 😣
In zo'n geval zou ik toch serieus overwegen om je e-mailadressen te vervangen door andere. Telenet geeft je 10 mailboxen met elk 5 aliassen. In totaal kan je dus 50 adressen aanmaken.
Of je kan kiezen voor een eigen domein met mailhosting. Via een zgn. catchall kan je dan zo veel adressen aanmaken als je wil. Zelf maak ik unieke adressen aan in de vorm van naamvandewebsite@example.com. Krijg je spam, dan weet je van waar het komt aan de hand van het adres en je kan makkelijk een filter instellen.
Of je kan ervoor kiezen om een degelijke mailclient te gebruiken. Bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird, die maakt korte metten met spam.
Jouw keuze.
@computerke schreef:Dag Janne_man: het vinkje is inderdaad weggehaald... Niets blijkt te helpen 😣
Heb je in de regel meer dan één handeling. Bijvoorbeeld in de eerste handeling geef je op verplaatsen naar spam en daarna een tweede handeling weggooien. Als je dit doet zal het niet lukken. De regel heeft enkel effect op de inbox. Na de handeling verplaatsen naar is de mail niet meer in de inbox en er zal dan niets gebeuren.
Om niet verder te gaan met alle mogelijke veronderstellingen, kan je beter eens weergeven hoe je regels ingesteld zijn.
Dag Janne_man,
Je hebt gelijk wat het over-en-weer zoeken betreft... Ik heb net een screenshot gemaakt van een deel van de spamfilter. Misschien geeft dat meer duidelijkheid 🙂
Alvast bedankt dat je me hiermee wil helpen!
Groeten,
Ronny
Oei, die afbeelding blijkt 'verborgen' te zijn als je het niet aanduidt dat ze openbaar mag zijn, dus ik heb dat aangepast.
Afbeelding is nog niet zichtbaar... hoe krijg ik dat in mijn post zodat je het kan zien?
Bedankt voor de tip, SB, maar mijn mailadres wijzigen is geen optie...Ik heb erg veel contacten en dat zou massa's problemen geven als ik die allemaal zou moeten verwittigen en hopen dat ik niemand vergeet. Een mailclient heeft inderdaad voordelen, maar dan kan ik mijn mail niet zomaar overal meer openen gebruiken. Dus ik zou het het liefst houden zoals het is als ik die spams maar ineens van de server kon laten gooien voordat ze in mijn webmail verschijnen.
Groeten,
Ronny
@computerke schreef:Afbeelding is nog niet zichtbaar... hoe krijg ik dat in mijn post zodat je het kan zien?
Afbeeldingen moeten eerst goedgekeurd worden.
Ah, OK, dan zal ik even moeten wachten 😉
Net gezien dat ze er staa(n)t 😉
Vinkje aanzetten bij geen andere regels toepassen.
Als dat echt niet lukt dan duid je aan dat ze eerst moeten als gelezen worden gemarkeerd en daarna verplaatsen naar prullenbak.
Zo zie je ze in ieder geval niet meer verschijnen. Het enige wat je dan nog handmatig moet doen is de prullenbak ledigen. Maar dat moet je sowieso ook doen voor "goede" mails die weggooit.