Beantwoorden
PP13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

Mail in SPAM folder webmail, niet in Outlook

Hallo, één van mijn contacten die mij een mail had gestuurd (op @telenet adres in Outlook), belde mij om te vragen om ik zijn mail al had ontvangen; omdat hij geen antwoord kreeg. De mail vond ik niet terug in mijn Outlook inbox, noch in mijn Outlook spamfolder. Dus ik vroeg hem de mail opnieuw te sturen, met hetzelfde resultaat. Dus vroeg ik hem om de mail nogmaals te sturen, dit keer naar mijn Gmail account en dat lukte wel. Dit deed mij vermoeden dat mijn Telenet mailboxinstellingen wel eens aan de oorzaak zouden kunnen liggen, maar dewelke is mij een raadsel. Dus ben ik gaan kijken in mijn Webmail en daar zaten die mails wél in de SPAM folder. Ik heb de afzender dan gemarkeerd als "veilige afzender" en het emailadres toegevoegd aan mijn contactpersonen. Dat had ik eerder ook al gedaan in Outlook, zonder resultaat echter. Nu de vraag: hoe kan het dat deze mail niet synchroon met Outlook behandeld wordt en in Webmail als SPAM beschouwd wordt en niet toekomt in Outlook, noch in de Outlook SPAMfolder belandt...? Thx

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mail in SPAM folder webmail, niet in Outlook

Bij mijn outlook (van office) noemt de spamfolder Junk.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mail in SPAM folder webmail, niet in Outlook

Eigenlijk de logica zelve dacht ik. Ik denk dat de eerste triage al gebeurt door Telenet als het toekomt op de mailserver en daar al verbannen wordt naar Junk. Dan pas gaat outlook die gaan bekijken en eventueel verwijderen maar die zit al in junk en als de syncronisatie goed staat van alle mappen zou die daar moeten terug te vinden zijn. En SPAM filters zijn nu eenmaal niet onfeilbaar. Elk heeft zo zijn eigen manier. Net zoals virusscanners.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail in SPAM folder webmail, niet in Outlook

Er bestaan geen mirakel oplossingen.

In mijn Telenet kan je instellen of mail die verondersteld wordt spam te zijn zo moeten gemarkeerd worden en naar de inbox folder gaan, of naar de spamfolder of weggegooid moeten worden.

In uw instelling komen ze in de spamfolder. De eerste verwerking gebeurt dus op basis van een proces voor dat de mail in je box komt. Je alle mail (ook de spam) in je inbox laten komen en in webmail.telenet.be regels maken waarbij de niet gewenste spam verplaatst wordt naar de spamfolder. Het zal wel wat werk vergen, maar ik zou dit toch niet doen.

 

Alternatief voorstel. Je bekijkt regelmatig je spam folder en de gewenste mail markeer je als gewenst en laat die in de inbox komen (ik weet niet of het automatisch zal gaan of dat je het manueel moet doen). In elke geval na zekere tijd is de kans groot dat de mail van die afzender niet meer in de spam komt. Ik ben van mening dat je altijd je spamfolder regelmatig moet controleren en nooit denken dat die processen onfeilbaar zijn.

Ik vermoed dat er in outlook wel een instelling is om eveneens de junkbox te synchroniseren.

Aan u de keuze.

PP13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Netjes!

Mail in SPAM folder webmail, niet in Outlook

Ik heb het adres vd bewuste afzender idd als veilig gemarkeerd en nu komt hij wel toe in Outlook. Ik ga vanaf nu op tijd en stond die SPAM folder in webmail ook eens checken. Het was/is mij alleen een raadsel waarom dat adres als SPAM werd aanschouwd, hoewel ik daar geen aanleiding toe zie... Maar zoals je zegt, niets is onfeilbaar... Bedankt voor je input.

amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Mail in SPAM folder webmail, niet in Outlook

Ik heb in dit forum gelezen dat in Outlook de mappen apart voor synchronisatie moeten worden ingesteld.

https://www.netweters.be/t5/E-mail/Submappen-Outlook-pst-synchroniseren-met-Webmail/m-p/162063#M9319

Probeer eens de Spam folder ook synchroniseren om het probleem met en andere afzender ook te voorkomen.

0 Likes