24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Beste,
Ik heb een mail gehad van Abuse telenet met volgend bericht:
We ontvangen een klacht over kwaadaardige activiteiten vanaf uw IP-adres.
Vervolgens heb ik een mail gestuurd met de vraag of ik logs kon krijgen, ik wil namelijk weten welk intern ip adres of dergelijke voor problemen zorgt. Nu sturen ze dit terug:
Bedankt voor uw email
Het is met de ip 141.134.1.143 verbonden.
Als ik dit ip adres opzoek krijg ik te zien dat het van telenet zelf is, dus ik word hier niet wijzer van.
Kan iemand mij helpen? Ik zou willen weten welk toestel voor problemen zorgt + of die van een bepaalde periode zijn of juist nog steeds lopende zijn.
Alvast bedankt voor de hulp!
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: abuse telenet
Als internet niet meer werkt is het uitgeschakeld door Telenet Abuse
Er zou een probleem zijn met een toestel dat spam verstuurd of misbruikt wordt
natuurlijk zal je zelf moeten zoeken welke dat is
Contact met deze dienst gaat niet gemakkelijk
Dus wil je vlug een oplossing neem je contact met de ombudsdienst telecom
Nog steeds off-topic; maar kan het niet laten om je foute info te weerleggen.
Dat is NIET waar de ombudsdienst voor dient. De normale procedure voor een klant is:
1) eigen netwerk nakijken
2) klantendienst bellen (ook na problemen met het Abuse-team)
3) klacht indienen bij Telenet (indien geen oplossing gevonden)
4) klacht ombudsdienst
Het is niet voor niets dat de eerste vraag bij de ombudsdienst is “Hebt u al contact opgenomen met de betrokken operator”.
Contact opnemen met de ombudsdienst zonder eerst de Telenet klantendienst te contacteren is gewoon een nutteloze omweg. Daar dient de ombudsdienst niet voor.
”De Ombudsdienst is een beroepsinstantie en kan optreden wanneer u in uw contacten met de operator geen oplossing of bevredigend antwoord hebt gekregen.”
Ik wil enkel toevoegen dat de ombudsdienst je vraag niet zal bekijken als je voordien geen klacht hebt ingediend bij Telenet of als je dat wel gedaan hebt en geen redelijke tijd tussen de klacht bij Telenet en de vraag tot bemiddeling. Elk verzoek aan de ombudsdienst is een vraag tot bemiddeling.
Het probleem dat hij geen duidelijk antwoord gekregen heeft en weet nu niet meer wat te doen
Anders zou hij de vraag hier nog eens stellen
Zolang alles blijft werken geen probleem als het niet meer werkt weet hij wat te doen