24600
netweters
|
19056
gesprekken
|
20563
vragen
|
Hi, ik zit blok met telenet. Mailchimp vereist een authenticatie van mijn email domein “telenet.be” en zolang ik dat niet doe blijven 170 verzonden emails als gemarkeerd in het “bounced” vakje!
Ik heb de procedure om de DNS settings aan te passen goed doorgenomen maar wanneer ik telenet reedsvele dagen vraag waar ik de wijzigingen aan de DNS records kan doorvoeren, antwoorden dat ze geen wijzigingen aan de DNS settings kunnen doen.
Weet niet meer wat te doen want ze helpen je toch niet verder.
Dat zal Telenet inderdaad niet doen (en maar goed ook). DNS verificatie bij Mailchimp is bedoeld voor een domeinnaam waar je zelf eigenaar van bent.
Lees even deze artikels van Mailchimp: Verify an Email Address | Mailchimp & Limitations of Free Email Addresses | Mailchimp
Ik ken die procedures wel. Bijvoorbeeld als ik dat from adres ingeef (*.telenet.be) en dan mailchimp's mail confirmeer, dan kom ik terecht waar ik nu vastloop = ik dien een verplichte email domein authenticatie van telenet.be te doen. Daar zit het nu juist blok. Als je zegt dat telenet dit niet kan doen, dan kan ik dus mailchimp niet meer gebruiken en zal ik een alternatief moeten zoeken?
Ik gebruik reeds vele jaren mailchimp zonder enig probleem. Dus waarom plots dit probleem?
enige wat je kan door voor gratis e-mailadressen is verifiëren, geen domein authenticatie (het is immers niet jouw domein).
Mailproviders zijn steeds strenger in validatie van emailadressen. De servers van Mailchimp staan niet geauthoriseerd om mails te versturen vanuit telenet.be en sommige zullen dus weigeren deze af te leveren, met de bounces tot gevolg.
Je neemt best contact op met Mailchimp. Zoals je op de 2e link die ik stuurde kon lezen hebben ze de mogelijkheid om via een mailchimp domeinnaam te sturen; dat zou minder "bounces" moeten opleveren.
Hun contacteren gaat ook niet; misschien is het gewoon simpeler om een alternatief te zoeken; dat ze dit doen omwille van security geloof ik niks van; kleine klanten als ik zijn blijkbaar ongewenst
mocht je een alternatief weten, altijd welkom 🙂
@joicol schreef:dat ze dit doen omwille van security geloof ik niks van
Geloof wat je wil, maar het is niet Mailchimp die dit doet hé. Een "bounced" mail is geweigerd door de mailserver van de ontvanger...
Voor een paar euro per jaar heb je al een eigen domeinnaam, dat zou ik doen...
ja misschien is het niet mailchimp, maar als ik die lijst van 170 mails nu bekijk, dan zitten er allerlei domeinen tussen zoals hotmail, gmail, skynet, outlook, telenet, yahoo, siemens, proximus, enz.
ik zie geen logische verklaring dat die plots allemaal mails zijn beginnen weigeren, terwijl een maand of zo geleden ik nog zonder enig probleem naar meer dan 200 mensen kon mailen; dus moet mailchimp er toch voor iets tussen zitten?
dus wat jij suggereert is om dat from adres aan te passen naar een ander domein? ik heb mijn eigen domein voor een website bij justhost, maar gebruik daar geen mailbox;
als u bij dat eigen domein geen email ingesteld hebt, en de mails mogen van dat domein afkomstig zijn , dan kan je bij deze host de dns gegevens toch aanpassen zoals hier uitgelegd https://mailchimp.com/help/set-up-email-domain-authentication/
ikzelf ben geen mailchimp gebruiker maar emails naar mijn domein komen gewoon toe in mijn telenet.be mailbox met een forward dit is wat mailchimp doet, en welk u wil bekomen dacht ik? of gaat het over verzenden spicifiek. maar ben dus niet bekend met mailchimp en mogelijkheden, wel gok ik dat de domeineigenaar van telenet.be u alleszinds zal niet toelaten dat hele domein via dns verificatie als uw persoonlijke eigendom in te stellen want dan zou u misschien email kunnen zenden met elk @telenet.be adres u maar wil