Beantwoorden
toontje
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Even demarreren... Warming up?

Mails komen tweemaal binnen, wat kan ik hieraan doen?

Ik heb drie mailboxen waarvan de mails via telenet webmail apart binnenkomen. Voor elke mailbox moet ik dus inloggen met emailadres en wachtwoord.

In een vorige vraag (die ergens anders over ging) gaf iemand de tip om de mails van die drie mailboxen allemaal samen in de hoofd-mailbox te laten binnenkomen.

Via 'account' toevoegen heb ik dat gedaan maar nu komen de mails van die twee niet-hoofd-mailboxen in telenet webmail twee keer binnen: één keer in de hoofd-mailbox en één keer in hun 'eigen' mailbox en ook in Microsoft Outlook komen ze twee keer binnen. Dat is uiteraard niet de bedoeling.

Het lijkt erop dat die twee 'niet-hoofd-mailboxen' dus ergens verwijderd moeten worden maar waar en hoe?

Maar als ik dat doe, verdwijnen die dan ook automatisch mee uit de 'hoofd-mailbox'?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: mails komen tweemaal binnen.

3 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@toontje  

Je moet het alias mailadres uit Outlook halen en alleen je hoofdmailadres behouden.

Als je dat aliasadres als IMAP hebt toegevoegd, verlies je geen mails , alles staat ook nog op de Telenet-server.

Het is het beste om een nieuw Outlook-profiel aan te maken en daarmee verder te werken. Zo heb je altijd nog de juiste info achter de hand, mocht er iets misgaan.

In dat nieuwe profiel stel je dan alleen het hoofd mailadres in.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Je mag mailbox niet verwarren met e-mailadres. 

Eén mailbox kan verschillende e-mailadressen hebben. Dat zijn dan aliassen.

Een e-mailadres heeft enkel betrekking op één mailbox.

Mails haal je binnen per mailbox. Dat doe je door slechts met één mailadres van die box in te loggen. Als je bijkomend met een andere alias op diezelfde mailbox inlogt krijg je eveneens alle mails van die mailbox, dus dubbel.

toontje
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Even demarreren... Warming up?

In mijn outlook werd ingesteld dat elke email slechts éénmaal binnenkwam, zelfs al staan alle mailadressen en aliassen er ingegeven.

Het probleem is pas begonnen door bij Telenet Webmail in de hoofd-mailbox van de twee andere mailboxen één emailadres toe te voegen.
De mails die naar die twee toegevoegde emailadressen gestuurd worden, komen dus tweemaal binnen maar de mails die naar de aliassen van die mailboxen gaan, komen nog steeds rt binnen in hun eigen mailbox en dus niet in de hoofd-mailbox wat dus eigenlijk wel de bedoeling was.