Beantwoorden
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Mails worden plots als spam gemarkeerd

ik krijg ineens van verscheidene mensen, die al geruime tijd mails ontvangen van mij ineens de melding dat deze als spam worden gemarkeerd en de bijlagen zelfs niet mee verschijnen

dit is duidelijk een telenet probleem

kom nu niet af dat ik mijn eigen instellingen moet nazien : deze zijn niet gewijzigd

0 Likes
13 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails worden plots als spam gemarkeerd

@Padalby  Kijk eens uw instellingen na. Nee hoor, GRAPJE. Die ontvangers zijn dat mensen met een @telenet.be adres of hebben die een outlook of gmail adres? Belangrijk om weten wat het is hun e-mail provider die de spamfilter hanteert. Op basis van wat? Daar hebben we het raden naar.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Muffin53
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Mails worden plots als spam gemarkeerd

Een algemene regel die soms vergeten wordt: Vul het onderwerp in van je mail, daarmee verminder je de kans dat die als spam aangezien wordt. Daarbij komt nog ... als je "bulk" mail verstuurt dat die kans ook héél groot is als je je niet aan de regels voor email houdt.

0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Mails worden plots als spam gemarkeerd

heren,

 

bedankt voor info, maar staan ver van oplossing :

1. is gebeurd na verzenden van mail naar dezelfde personen, die verscheidene malen met de dezelfde groepering al mails zonder problemen ontvangen hebben in het verleden

2. mails worden altijd met onderwerp gestuurd

3. het probleem blijft zich voordoen bij telenet mail adressen, bij gmail adressen was 2de poging succesvol

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails worden plots als spam gemarkeerd

@Padalby 

Dit probleem is vervelend voor u, maar daarmee heb je nog geen oplossing.

Zijn er bestemmelingen met een Telenet adres die uw mail wel normaal ontvangen? Zo ja welk e-mail programma of app gebruiken ze?

Welk e-mail programma of app gebruiken de ontvangers bij wie het in spam komt?

Is er in uw bijlage een link naar nog andere externe inhoud?

Zo ja, heeft deze link dezelfde domeinnaam als deze van je verzonden e-mail?

Als je een e-mail stuurt zonder bijlage naar de spamontvangers, krijgen ze die dan normaal?

Wat als er een bijlage is zonder externe link?

 

Een antwoord op al deze vragen kan mogeijk de reden tot spam naar boven brengen.

0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Mails worden plots als spam gemarkeerd

Het zijn gewoon simpele, eenvoudige berichten met 1 zelfgemaakte pdf als bijlage, zoals ook in het verleden werden gestuurd.

ik ga dit nog even afwachten, misschien was dit eenmalig, anders reklameren bij telenet :

omdat het bij verscheidene mensen gelijkertijd is, "vertrekt" de mail verkeerd.

ik gebruik al jaren "the Bat", een excellente "mailclient", daarin is niets veranderd !

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Mails worden plots als spam gemarkeerd

@Padalby 

Je gaat er verkeerd (en voorbarig) van uit dat het een "Telenet probleem" is, omdat jij niets aan de instellingen hebt gewijzigd.

Maar zoals @igvfer reeds schreef: het is de provider van de ontvanger die beslist welke mails als "SPAM" gemarkeerd worden (en eventueel ook de e-mail client van de ontvanger). Daar kan Telenet niet veel aan doen.

 

Als je toch zo overtuigd bent dat het een "Telenet probleem" is, kan je dat toch gemakkelijk testen. Ik neem aan dat je naast je Telenet mail adres, ook nog een outlook, gmail of hotmail account hebt? Probeer dan eens dezelfde mailing te versturen via een andere mail account (en dus een andere smtp server)?

 

Er zijn heel veel mogelijke redenen waarom mails in spam terecht komen.

  • blacklisted IP adres?
  • gebruik van bepaalde spam-gevoelige "woorden" in de tekst.
  • ontvangers die de mail als "spam" aanmerken (in plaats van correct "uit te schrijven") => blacklisted afzender adres
  • enz ...

Kijk eens op: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/waarom-komt-mijn-e-mail-in-de-spambox-van-de-ontv... en check ieder puntje af, misschien vind je de oorzaak in dit lijstje.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails worden plots als spam gemarkeerd


@Padalby  schreef:

heren,

 

bedankt voor info, maar staan ver van oplossing :

1. is gebeurd na verzenden van mail naar dezelfde personen, die verscheidene malen met de dezelfde groepering al mails zonder problemen ontvangen hebben in het verleden

2. mails worden altijd met onderwerp gestuurd

3. het probleem blijft zich voordoen bij telenet mail adressen, bij gmail adressen was 2de poging succesvol


Ik pik er het 3e puntje uit. Ergens op een of andere manier ben je als afzender black listed want blijkbaar had je het ook met gmail adressen maar is dit nu opgeheven. Het volstaat volgens mij dat er enkele van uw bestemmelingen uw mail in webmail van telenet hebben aangeduid als spam dat dit ook zo wordt opgenomen door Telenet. Ik zou de raad van @Ex-Netweter  zeker opvolgen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails worden plots als spam gemarkeerd

@Padalby 

Heb dit en dat al eens bekeken?

0 Likes
Muffin53
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Mails worden plots als spam gemarkeerd

Ik denk dat je niet de enige bent ... Hier bij mij komen alle reclame mails van Okay ook rechtstreeks in de spam map, niettegenstaande ik al dikwijls aangeduid heb dat dit géén spam is. Wat ik er moet bij vertellen wat ook belangrijk is, ik werk met de webmail van Telenet. Heb nog niet geprobeerd of dit ook zo zou zijn met een andere mailclient.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails worden plots als spam gemarkeerd

@Muffin53 

Wat doe je met de mail die voor jou geen spam is, maar wel in de spamfolder staat?

Klik je op die mail met de rechter muisknop en kies je dan Markeren als niet spam?

 

Hou dit een tijdje vol.

0 Likes
Muffin53
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Verander-je-wachtwoord-dag Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Mails worden plots als spam gemarkeerd

Dit hou ik al màànden vol ... maar toch wil dat spamfilter van geen wijken weten. Misschien eens testen met een lokale mailclient.

0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Mails worden plots als spam gemarkeerd

het punt is dat de spamfiltering gebeurt op de telenet mail server, lokale mailclient gaat daar in beginsel niets aan veranderen,

ik heb dit enige maanden geleden zelf kunnen vaststellen, al jaren gebruik ik, zoals al gezegd,  een commerciële mailclient, voor mij geen telenet mail, outlook, of windows mail.

 

al de vermelde url's met info mogen misschien wel nut hebben, zijn echter minder van toepassing voor gewone mails : veel te veel bombast

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails worden plots als spam gemarkeerd

Een (gratis) mailclient zoals Mozilla Thunderbird werkt met eigen filters. Een zelflerende filter die je moet "trainen" en een filter die gekoppeld wordt met spamlijsten zoals SpamPal, SpamAssassin, ... Bovendien kan je een whitelist instellen op basis van je adresboek.

 

Je kan dan kiezen om de Telenet spamfilter volledig uit te zetten of [SPAM] te laten toevoegen aan het onderwerp. Ik werk op deze laatste manier en dat werkt bijzonder goed.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes