Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Microsoft Outlook verwijdert automatisch e-mails

Er zit een fout in Microsoft Outlook waardoor bij sommige e-mailaccounts per abuis e-mails worden verwijderd. Dit gebeurt bij e-mailaccounts die met pop geconfigureerd zijn. Eerder deze maand kampte Outlook ook al met problemen.

De problemen zitten in de Outlook 365-app met versienummer 2006 en buildnummer 13001.20266, waarbij de problemen zich ook bij nieuwere versies van het e-mailprogramma voordoen. Microsoft waarschuwt dat bij e-mailaccounts die het protocol pop gebruiken er een fout kan optreden waardoor 'drie of meer e-mails' worden verwijderd. Dat gebeurt trouwens alleen bij gebruikers die de optie Download Headers Only hebben aangezet. Wie zijn e-mails via imap of Exchange binnenhaalt, lijkt geen last te hebben van de problemen.

Microsoft is nog bezig met het onderzoek naar de bug, maar op de ondersteuningspagina is al wel een workaround gepubliceerd om naar een vroegere versie van de Outlook-software terug te gaan. Wanneer er een software-update uitkomt om het probleem te verhelpen is nog niet duidelijk.

Het bedrijf kwam de bug eerder deze maand al op het spoor. Ook meldde Microsoft een probleem met een crash in Outlook, veroorzaakt door een recent doorgevoerde update. Het is onduidelijk of beide problemen iets met elkaar te maken hebben.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (3)
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Microsoft Outlook verwijdert automatisch e-mails

@Master-Magic  Mijn telenet account in Outlook loopt via POP3 en ik heb er blijkbaar nog geen last van gehad van de gemelde problemen.
Waar ik een 14-tal dagen geleden wel last van gehad heb is dat mijn Outlook 365 niet meer wilde opstarten zoals het hoorde. Het starte wel op maar werd na een 3-tal seconden weer afgesloten. Een herinstallatie bracht geen soelaas. Heropstarten PC ook niet enz. Omdat ik toen geen tijd meer had om er verder naar te kijken, wilde ik s'anderendaags voortdoen en door omstandigheden kwam ik er maar tegen de middag aan toe en wonder boven wonder, alles werkte terug zoals vanouds. Oorzaak en oplossing onbekend. Ik laat 's nadchts mijn computer wel aan zodat er eventuele updates kunnen gebeuren.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Microsoft Outlook verwijdert automatisch e-mails


@igvfer  schreef:

Waar ik een 14-tal dagen geleden wel last van gehad heb is dat mijn Outlook 365 niet meer wilde opstarten zoals het hoorde. Het starte wel op maar werd na een 3-tal seconden weer afgesloten. Een herinstallatie bracht geen soelaas. Heropstarten PC ook niet enz. Omdat ik toen geen tijd meer had om er verder naar te kijken, wilde ik s'anderendaags voortdoen en door omstandigheden kwam ik er maar tegen de middag aan toe en wonder boven wonder, alles werkte terug zoals vanouds.

Oorzaak en oplossing onbekend. 


Dat probleem heb ik hier gemeld op 16-07:

https://www.netweters.be/t5/E-mail/Microsoft-Outlook-problemen-wereldwijd/m-p/100390#M5486