Beantwoorden
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Ik krijg veel spammails aan

Ik krijg dagelijks minimum 100 spammails op mijn telenet-webmail. Als ik die in de spammap stop  komen die er 's anderendaags opnieuw. Er komen steeds meer spammails.  Kan Telenet die niet aan de bron tegenhouden? Kan ik desnoods een nieuw mailadres aanvragen?

0 Likes
5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ik krijg veel spammails aan

@Voordeke je kan dit ook melden aan telenet met de afzender van de mails of ze blokkeren op domeinnaam als ze van dezelfde domeinnaam komen telkens.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ik krijg veel spammails aan

Uiteraard kan je van emailadres veranderen. Telenet biedt standaard 10 mailboxen aan met elk 5 aliassen. Dat zijn 50 verschillende adressen. Je gebruikt best veel verschillende adressen.

 

Ik heb zelf een eigen domeinnaam met mailhosting en op die manier kan ik voor elke site waar ik me registreer een uniek adres aanmaken. Krijg ik spam (zeer zelden), dan blokkeer ik dat adres.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Ik krijg veel spammails aan

Heb in een post op Netweters iets bijgeleerd: via "mijntelenet" kan je kiezen dat spamberichten, gemarkeerd als spam, in je inbox komen of in een spammap terecht komen. 

Standaard stond het eerste aangevinkt. Ik heb nu het tweede aangevinkt en inderdaad nu komen alle spamberichten in de spammap.

Vandaag zitten nu al weer 80 spammails in de spammap!

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ik krijg veel spammails aan

Het beste is een nieuw email  ......@telenet.be     en het andere wissen

Telenet kan gewoon alles naar het neuwe adres sturen.

Dan ben je van de spams af en ook van de spambox.

Jaren geen spam gehad.Nu dagelijks weer +30

Ik wil liever van Telenet mail af,volledig verwijderen,en gewoon een Gmail.

Daar kunnen ze mij ook bereiken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ik krijg veel spammails aan

Ik gebruik tegenwoordig de oplossing die @sb gebruikt. Naast mijn telenet mailadres. Dat er veel spam komt in mijn spambox kan mij eigenlijk niets schelen. Wekelijks eens leegmaken, het is minder werk dan om de 14 dagen mijn vuilbak, papier en PMD buitenzetten. Zolang ze daar terechtkomen is het mij goed. Ik heb ook een gmailadres die ik eigenlijk nooit bekijk of gebruik. Ik heb er een grondige hekel aan dat nonkel google constant wil bepalen wat zij spam, commercieel en andere vinden en ze weten bovendien al meer dan genoeg en verdienen geld op mijn rug zonder dat ik er echt iets voor terug krijg.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes