24748
netweters
|
152281
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik heb hier vandaag ontdekt dat de aliassen van mijn telenet en webmail niet gelijk zijn. Mijn standaardadres bij mijn instellingen in mijn telenet is niet gelijk aan het standaardadres in webmail. Bovendien valt één van de aliassen die bestaat in mijn telenet, niet te selecteren als 'van' in webmail.
Ik heb zonet weeral een uur van mijn leven verspilt door met telenet aan de telefoon te hangen, maar ze vinden het zelf geen probleem zeggen ze. Ze kunnen het ook niet oplossen.
Zoiets kan toch echt niet!
Nog iemand dat probleem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@StefWS Wat bedoel je eigenlijk? In "mijn Telenet" kan je 5 mail accounts aanmaken , dat zijn 5 aparte mailboxen, met daarin telkens 5 aliassen.
Wat stemt er dan niet overeen met elkaar? Dus in feite kan je 25 mailadressen hebben maar per account zal je er maar 5 zien. Dus in die mailbox zal je de 20 andere niet kunnen selecteren en zelfs niet zien.
Als je een alias uit een andere mailbox als "van" zou kunnen selecteren zou je zomaar een mail in naam van om het even wie kunnen versturen.
Het lijkt mij logisch dat het niet kan.
Beste,
Het gaat gewoon over 1 Box, met 3 aliassen (X, Y en Z)
In mijn telenet is in die ene box X het standaard adres (waarop ik mijn facturen toegestuurd krijg). In webmail is echter Y het standaard adres.
Verder kan ik in webmail (in het veld 'van') de alias Z niet selecteren.
@StefWS Het ene heeft niets met het andere te maken. Kijk eens bij webmail onder de tab instellingen/ accounts. Daar zal je normaal je aliassen zien. Ook hetgeen je als STANDAARD ziet. Je kan het woordje Standaard gewoon wissen en vervangen door bijvoorbeeld NORMAAL of eender wat. Eigenlijk niet belangrijk.
Als je in Mijn Telenet naar je mailaccounts gaat kijken zal je ook zien welke aliassen niet kunnen verwijderd worden omdat ze gebruikt worden als login of factuuradres. Dat moet je dan op een andere plaats wijzigen.