Beantwoorden
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Mailaliassen Mijn Telenet en Webmail niet gelijk

Ik heb hier vandaag ontdekt dat de aliassen van mijn telenet en webmail niet gelijk zijn. Mijn standaardadres bij mijn instellingen in mijn telenet is niet gelijk aan het standaardadres in webmail. Bovendien valt één van de aliassen die bestaat in mijn telenet, niet te selecteren als 'van' in webmail.

 

Ik heb zonet weeral een uur van mijn leven verspilt door met telenet aan de telefoon te hangen, maar ze vinden het zelf geen probleem zeggen ze. Ze kunnen het ook niet oplossen.

 

Zoiets kan toch echt niet!

 

Nog iemand dat probleem?

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mailaliassen Mijn Telenet en Webmail niet gelijk

@StefWS  Wat bedoel je eigenlijk? In "mijn Telenet" kan je 5 mail accounts aanmaken , dat zijn  5 aparte mailboxen, met daarin telkens 5 aliassen.

Wat stemt er dan niet overeen met elkaar? Dus in feite kan je 25 mailadressen hebben maar per account zal je er maar 5 zien. Dus in die mailbox zal je de 20 andere niet kunnen selecteren en zelfs niet zien.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Mailaliassen Mijn Telenet en Webmail niet gelijk

@StefWS 

Als je een alias uit een andere mailbox als "van" zou kunnen selecteren zou je zomaar een mail in naam van om het even wie kunnen versturen.

Het lijkt mij logisch dat het niet kan.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Mailaliassen Mijn Telenet en Webmail niet gelijk

Beste,

 

Het gaat gewoon over 1 Box, met 3 aliassen (X, Y en Z)

 

In mijn telenet is in die ene box X het standaard adres (waarop ik mijn facturen toegestuurd krijg). In webmail is echter Y het standaard adres.

 

Verder kan ik in webmail (in het veld 'van') de alias Z niet selecteren.

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Mailaliassen Mijn Telenet en Webmail niet gelijk

@StefWS 

Als je in webmail afmeldt en terug wilt aanmelden door op "je e-mail adres" te klikken, krijg je dan niet alle e-mail adressen te zien?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Mailaliassen Mijn Telenet en Webmail niet gelijk

 
 
 Als ik me afmeld en weer aanmeld kan ik nu inderdaad bij 'instellingen voor verzonden berichten' de velden aanpassen.
 
Bedankt!!
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mailaliassen Mijn Telenet en Webmail niet gelijk

@StefWS  Het ene heeft niets met het andere te maken. Kijk eens bij webmail onder de tab instellingen/ accounts. Daar zal je normaal je aliassen zien. Ook hetgeen je als STANDAARD ziet. Je kan het woordje Standaard gewoon wissen en vervangen door bijvoorbeeld NORMAAL of eender wat. Eigenlijk niet belangrijk.

Als je in Mijn Telenet naar je mailaccounts gaat kijken zal je ook zien welke aliassen niet kunnen verwijderd worden omdat ze gebruikt worden als login of factuuradres. Dat moet je dan op een andere plaats wijzigen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mailaliassen Mijn Telenet en Webmail niet gelijk

@igvfer 

 

Een detail, maar tegenwoordig kan je tot 10 mailboxen aanmaken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.