24787
netweters
|
152688
antwoorden
|
20730
vragen
|
Ik krijg dagelijks minimum 100 spammails op mijn telenet-webmail. Als ik die in de spammap stop komen die er 's anderendaags opnieuw. Er komen steeds meer spammails. Kan Telenet die niet aan de bron tegenhouden? Kan ik desnoods een nieuw mailadres aanvragen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Uiteraard kan je van emailadres veranderen. Telenet biedt standaard 10 mailboxen aan met elk 5 aliassen. Dat zijn 50 verschillende adressen. Je gebruikt best veel verschillende adressen.
Ik heb zelf een eigen domeinnaam met mailhosting en op die manier kan ik voor elke site waar ik me registreer een uniek adres aanmaken. Krijg ik spam (zeer zelden), dan blokkeer ik dat adres.
Heb in een post op Netweters iets bijgeleerd: via "mijntelenet" kan je kiezen dat spamberichten, gemarkeerd als spam, in je inbox komen of in een spammap terecht komen.
Standaard stond het eerste aangevinkt. Ik heb nu het tweede aangevinkt en inderdaad nu komen alle spamberichten in de spammap.
Vandaag zitten nu al weer 80 spammails in de spammap!
Het beste is een nieuw email ......@telenet.be en het andere wissen
Telenet kan gewoon alles naar het neuwe adres sturen.
Dan ben je van de spams af en ook van de spambox.
Jaren geen spam gehad.Nu dagelijks weer +30
Ik wil liever van Telenet mail af,volledig verwijderen,en gewoon een Gmail.
Daar kunnen ze mij ook bereiken.
Ik gebruik tegenwoordig de oplossing die @sb gebruikt. Naast mijn telenet mailadres. Dat er veel spam komt in mijn spambox kan mij eigenlijk niets schelen. Wekelijks eens leegmaken, het is minder werk dan om de 14 dagen mijn vuilbak, papier en PMD buitenzetten. Zolang ze daar terechtkomen is het mij goed. Ik heb ook een gmailadres die ik eigenlijk nooit bekijk of gebruik. Ik heb er een grondige hekel aan dat nonkel google constant wil bepalen wat zij spam, commercieel en andere vinden en ze weten bovendien al meer dan genoeg en verdienen geld op mijn rug zonder dat ik er echt iets voor terug krijg.