Beantwoorden
Makker
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day Primeur!

Multi Factor Authenticatie (MFA) webmail

Ik las dat dit enkele jaren geleden al beloofd werd maar dat er toen nog geen exacte datum van implementatie kon meegegeven worden.

Wel we zijn nu dus ongeveer 2 jaar verder en vroeg me af wanneer gebruikers van een Telenet mailbox te security krijgen voor hun webmail die ze verdienen. 

Dit is de dag van vadaag toch geen overbodige luxe meer aangezien hier heel wat vertrouwelijke informatie in toekomt?

 

Wanneer gaan we hier gebruik van kunnen maken?

4 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Multi Factor Authenticatie (MFA) webmail

@Makker ik heb de vraag eens uitgezet bij een collega voor 2FA op Webmail.

Wat ik wel kan meedelen is dat op 29/11 het aanmeldscherm van Mijn Telenet in een nieuw jasje werd gestoken.
Sindsdien kan je daar ook via je Google-, Facebook- of itsme-account aanmelden. 

Suzy_0-1675248458603.png

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Makker
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day Primeur!

Multi Factor Authenticatie (MFA) webmail

Hallo Suzy,

 

Bedankt voor de info, en dit had ik ondertussen ook al gemerkt, maar dit heeft helaas niets te maken met 2FA/MFA.

Wanneer men het password van je mailbox kent, kan men gewoon inloggen zonder meer.

 

Het zou super zijn moest je ons op relatief korte termijn wat inzicht kunnen geven wanneer 2FA eindelijk geimplementeerd wordt.

Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek 😉

Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Multi Factor Authenticatie (MFA) webmail

@Makker ik heb ondertussen vernomen dat 2FA nog altijd op de planning staat, maar dat we hier helaas geen timing voor kunnen geven. Sowieso is het nieuwe IT-systeem waar we nu bij Telenet naartoe aan het faseren zijn een belangrijk onderdeel in dit verhaal. En dit is al geweten hier op De Netweters, maar momenteel zijn de migraties van klanten naar het nieuwe platform nog volop bezig. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Multi Factor Authenticatie (MFA) webmail

Is er geen ethische hacker die hier meeleest en de e-mail kan kraken? Dan schiet het misschien wat sneller op. (((-:


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.