Beantwoorden
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Niet-spam komt in de spaminbox terecht

Ik heb pas telenet e-mail en dus zit er wel eens iets in Junk wat geen spam is. Die markeer is als not-spam en die verhuist naar Inbox. Omgekeerd markeer ik bepaalde e-mail in Inbox als spam en die verhuist naar Junk. Perfect. Maar mijn vraag is: helpt het (ja/neen) om die Junk niet leeg te maken (om zodoende het spam algoritme beter te doen werken)? Of heeft de spam implementatie een aparte gepersonaliseerde database van white/grey/black listed e-mail?

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Niet-spam komt in de spaminbox terecht

@NofanTasi 

Het wordt beweerd dat het helpt. En wie zijn wij om dat in twijfel te trekken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Niet-spam komt in de spaminbox terecht

@NofanTasi   Ik maak mijn spam/junk box bij Telenet webmail regelmatig leeg. Het lijk mij vooral belangrijk om via webmail aan te duiden wat voor jou spam enz. is. Telenet pikt daar vlug op in heb ik al gemerkt. Ik denk dat ze ergens een teller bijhouden hoeveel keer een bericht als Spam/junk gemarkeerd wordt en dat ze dan ingrijpen om die afzender te blokkeren. Het is maar een vermoeden hoor.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Niet-spam komt in de spaminbox terecht

@louishufk@igvfer

Dank voor expert help.

Ik ging ook eens kijken op het zimbra forum: het in|uit Junk verplaatsen markeert e-mail als spam|ham en voegt die e-mail toe aan een background learning process queue (wat meerdere gelijkaardige e-mails kan nodig hebben om efficienter te worden in spam&ham herkenning).

De software is spamassassin en/of amavis. Het hangt er wellicht van af hoe Telenet die configureert, maar het lijkt me nu dat, vermits de e-mail in de queue terecht komt, men hem vrij snel kan verwijderen (wat niet hetzelfde is als verplaatsen).

Dit verwijderen van oude Junk is configureerbaar (door Telenet) na instelbare tijd.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Niet-spam komt in de spaminbox terecht

Om een of andere reden is het originele 'Onderwerp' : spam algoritme nu Niet-spam komt in de spaminbox terecht wat een triviale misinterpretatie van de originele OP is.

Ik lig er niet van wakker, behalve: wie verandert zonder toelating het originele OP 'Onderwerp'? Ik zou hopen dat OP Onderwerp eigendom is van OP eigenaar. Natuurlijk mag een moderator grens overschrijdende content aanpassen, maar wat was er verkeerd met: spam algoritme ?

 

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
woelfie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Niet-spam komt in de spaminbox terecht

Ik heb een paar dagen gelden een email adres waarvan de mails elke keer weer in de spam folder terechtkwamen in mijn adresboek gezet.

Vandaag opnieuw mails gevonden van dat adres in de spam box. Tevoren had ik ook al ergens aangegeven (waar weet ik niet meer, de telenet mailbox is heel ongebruiksvriendelijk op dat vlak) dat dat geen spam adres was, maar ook dat hielp geen zier.

Het systeem is dus verre van perfect. 

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Niet-spam komt in de spaminbox terecht

 
{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Niet-spam komt in de spaminbox terecht

Beste,

Sommige spam-scanners beschouwen e-mails met afbeeldingen in bijlage of in de handtekening van de afzenders als "spam".

 

Nog nooit in Telenet mailbox tegengekomen maar dikwijls op mijn werk mailbox.

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes