24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Ik heb pas telenet e-mail en dus zit er wel eens iets in Junk wat geen spam is. Die markeer is als not-spam en die verhuist naar Inbox. Omgekeerd markeer ik bepaalde e-mail in Inbox als spam en die verhuist naar Junk. Perfect. Maar mijn vraag is: helpt het (ja/neen) om die Junk niet leeg te maken (om zodoende het spam algoritme beter te doen werken)? Of heeft de spam implementatie een aparte gepersonaliseerde database van white/grey/black listed e-mail?
Het wordt beweerd dat het helpt. En wie zijn wij om dat in twijfel te trekken.
@NofanTasi Ik maak mijn spam/junk box bij Telenet webmail regelmatig leeg. Het lijk mij vooral belangrijk om via webmail aan te duiden wat voor jou spam enz. is. Telenet pikt daar vlug op in heb ik al gemerkt. Ik denk dat ze ergens een teller bijhouden hoeveel keer een bericht als Spam/junk gemarkeerd wordt en dat ze dan ingrijpen om die afzender te blokkeren. Het is maar een vermoeden hoor.
Dank voor expert help.
Ik ging ook eens kijken op het zimbra forum: het in|uit Junk verplaatsen markeert e-mail als spam|ham en voegt die e-mail toe aan een background learning process queue (wat meerdere gelijkaardige e-mails kan nodig hebben om efficienter te worden in spam&ham herkenning).
De software is spamassassin en/of amavis. Het hangt er wellicht van af hoe Telenet die configureert, maar het lijkt me nu dat, vermits de e-mail in de queue terecht komt, men hem vrij snel kan verwijderen (wat niet hetzelfde is als verplaatsen).
Dit verwijderen van oude Junk is configureerbaar (door Telenet) na instelbare tijd.
Om een of andere reden is het originele 'Onderwerp' : spam algoritme nu Niet-spam komt in de spaminbox terecht wat een triviale misinterpretatie van de originele OP is.
Ik lig er niet van wakker, behalve: wie verandert zonder toelating het originele OP 'Onderwerp'? Ik zou hopen dat OP Onderwerp eigendom is van OP eigenaar. Natuurlijk mag een moderator grens overschrijdende content aanpassen, maar wat was er verkeerd met: spam algoritme ?
Ik heb een paar dagen gelden een email adres waarvan de mails elke keer weer in de spam folder terechtkwamen in mijn adresboek gezet.
Vandaag opnieuw mails gevonden van dat adres in de spam box. Tevoren had ik ook al ergens aangegeven (waar weet ik niet meer, de telenet mailbox is heel ongebruiksvriendelijk op dat vlak) dat dat geen spam adres was, maar ook dat hielp geen zier.
Het systeem is dus verre van perfect.
Beste,
Sommige spam-scanners beschouwen e-mails met afbeeldingen in bijlage of in de handtekening van de afzenders als "spam".
Nog nooit in Telenet mailbox tegengekomen maar dikwijls op mijn werk mailbox.