Beantwoorden
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opgepast valse FOD mails!

Opgepast voor valse FOD mails zie copy

Ik rijd zelf geen voertuigen (of op naam van) dus viel direct op. Afzender probeert er echt uit te zien. Denk eraan, boetes komen per post niet via ongekende mails

Mensen zoveel mogelijk op hoogte stellen.

Btw dit email adres is alleen gebruikt bij dit forum, geen van men contacten heeft deze email en heb hem alleen gebruikt/aangemaakt voor dit forum 🫤

Federale Overheidsdienst (FOD) Financiën.

waarschuwing@mail.fed.be

 

Geachte bestuurder,
 
U heeft een beschikking en vervolgens twee aanmaningen ontvangen over het overtreden van een verkeersvoorschrift.

Wij hebben u meerdere malen per brief verzocht om de betaling te voldoen.  Het openstaande bedrag is tot heden niet op de rekening van het Federale Overheidsdienst (FOD) Financien bijgeschreven.
 
Wij zullen wij uw bank opdracht geven om beslag te leggen op uw rekening vanaf 08-10-2022 tot het volledige bedrag is voldaan. Dit houdt in dat u geen toegang meer heeft tot uw rekening en geld.
 
Beschrijving overtreding: art. 11.1 lid 1 KB 01.12.1975 snelheidsbeperking in bebouwde kom - 50 km/u
Datum: 08-04-2022
Toegestane snelheid: 50 km/u
Gemeten snelheid: 68 km/u
Gecorrigeerde snelheid: 62 km/u
Verkeersboete: 75,00 EUR
Bedrag na 1ste verhoging (minnelijke schikking): 116,06 EUR
Bedrag na 2de verhoging (bevel tot betalen): 173,50 EUR
Bedrag na 3de verhoging (administratieve geldboete): 473,50 EUR
 
Te betalen: 473,50 EUR
 
U bent verplicht het openstaande bedrag te betalen. Het volledige bedrag van 473,50 EUR moet uiterlijk 08-10-2022 zijn bijgeschreven op rekeningnummer LT36 3250 0884 8451 5115 van het FOD Financien.
 
De betalingskenmerk is FOD161956BE.
 
Let op u kunt geen betalingsregeling meer treffen.
 
Niet betalen
Wij zijn dan genoodzaakt uw rekening te blokkeren.
 
Bent u het niet eens met de beschikking? Dan kunt u na de betaling in hoger beroep gaan bij de Fiscale Bemiddelingsdienst.
 
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd
Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
 
Hoogachtend,
FOD Financien

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Opgepast valse FOD mails!

Die phishing mail doet al een tijdje de rondje. Het feit dat het geen Belgisch rekeningnummer is is ook een weggever. Negeren en doorsturen naar verdacht@safeonweb.be.

https://safeonweb.be/nl/wat-verdachtsafeonwebbe


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opgepast valse FOD mails!

@sb 

Had ik al gedaan. Vorige was met email adres 'zogezegd' politie, deze is nu van FOD email afkomstig 'zogezegd'.

Wou dit gewoon effe meedelen niet iedereen zit elke dag op safeonweb.

Btw wel straf dat ze men telenet email hebben, en heb deze alleen maar gebruikt en aangemaakt voor account hier

 

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Opgepast valse FOD mails!

Bij mij was het ook telkens een Telenet adres dat ik wel ooit heb aangemaakt, maar nooit effectief gebruikt heb. Wel in de vorm van voornaam.naam. Ik heb weet van minstens 2 naamgenoten (voor- én achternaam) online. Ze zullen de naam ergens hebben opgepikt en dan @telenet.be toegevoegd.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Opgepast valse FOD mails!


@DeLLiAnO  schreef:

Opgepast voor valse FOD mails zie copy

Ik rijd zelf geen voertuigen (of op naam van) dus viel direct op. Afzender probeert er echt uit te zien. Denk eraan, boetes komen per post niet via ongekende mails


Verkeersboetes en brieven van de overheid worden tegenwoordig ook verstuurd via mijn eBox (net zoals aanslagbiljet belastingen, onroerende voorheffing, provinciebelasting, uitnodiging vaccinaties, etc ...). Ik krijg deze niet meer via de post!

PS. Veel mensen beseffen niet eens dat ze een "eBox" hebben. Die hebben ze moeten aanmaken voor het downloaden van de coronapas 🤔


@DeLLiAnO  schreef:

Mensen zoveel mogelijk op hoogte stellen.


Ik apprecieer dat je het goed bedoelt, maar ik hoop dat niet iedereen jouw voorbeeld volgt, en hier nu dagelijks een copie post van alle ontvangen phishing mails 🙄

Een phishing mail stuur je naar verdacht@safeonweb.be en verwijder je ....

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Opgepast valse FOD mails!

Zelf ontvang ik dagelijks,zo'n mails van banken-energie-de FOD-pensioen-belastingen-post.

Redelijk wat van deze gaan auto naar spam ,Ik lees nu dat(via Suzy mod) meer dan de helft

van de klanten een mail gaan ontvangen om inlog gegevens te veranderen,dit lijkt mij geen

goed idee.Als CEO en zijn 8 kompanen nu eens die meer dan 3 miljoen euro bonus NIET zouden

aannemen en gebruiken om deze valse mails beter te onderzoeken en er iets aan doen.

Veel oudere mensen trappen in deze mails en zijn geld kwijt.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opgepast valse FOD mails!

Dat is nu het echte probleem aan het worden. Iedereen begint mails nu te wantrouwen. Het is ook soms zo verdomd moeilijk, ook omdat sommige firma's dingen uit besteden en die versturen dan mails met hun mailadres in naam van hun opdrachgever. Ik maak er een goede gewoonte van om niet vanuit links in een mail te connecteren. Altijd rechtstreeks via de betrouwbare link die ik op mijn computer heb opgeslagen. Zoals bvb Doccle, burgerprofiel en noem maar op. En uiteraard als ik dergelijke mails ontvang... doorsturen naar safeonweb. Dat staat klaar in mijn mailprogramma en ook bij de geblokkeerde afzenders onderbrengen. Maar we blijven bezig. Zolang ze Russen Chinezen, Afrikanen vinden om dergelijke praktijken door te voeren.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Opgepast valse FOD mails!

Vandaag proberen ze het om zogezegd u Itsme account te "updaten" 

Vroeger zag je zeker aan de tekst dat het "anderstalige" waren die rechtstreekse vertaling van translate gebruikte. Nu tegewoordig is alles in perfect Nederlands. 

@igvfer 

Idd heel veel oudere mensen trappen erin, en zeker hen die op hun oudere dag het willen leren (waar ze eerst jaren hebben zich tegen hebben verzet om mee te evolueren), maar ook veel jonge mensen trappen er dag en nacht in.

Er waren heel veel oudere mensen die in de mails trapte van ne gestorve sjeik, en zij willen maar beetje van erfenis en jij krijgt derest als je ze even help...

En de rest (ook al is het al zoveel jaar bekend) blijft erin trappen op social media met zinnen(en link) kijk hier wat ik gevonden heb over jouw! En als je erop wil klikken moet ge u "zogezegd inloggen"

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes