41863
netweters
|
18376
gesprekken
|
19859
vragen
|
Dag Allemaal,
Na verschillende pogingen met de telenet klantendienst probeer ik het dan maar even hier.
Sinds enkele dagen merk ik op dat m'n scan to email op mn HP Laserjet niet meer werkt.
Instellingen waren altijd lekker eenvoudig, gewoon uit.telenet.be op port 25 gebruiken.
Geen authenticatie, niets. Gewoon lekker handig.
Werkt plots niet meer.
Na verschillende calls naar telenet zou dit blijkbaar uitgezet zijn? (geen enkele aankondiging hiervan?!)
Dat zou dus betekenen dat alles wat hier staat: https://www.netweters.be/t5/E-mail/mail-settings-voor-printer-scanner-die-mails-verstuurt/td-p/14545... allemaal out of date is en dus niet meer werkt.
Een andere collega van me ervaart net hetzelfde.
Ik heb nu al meermaals geprobeerd om m'n @telenet.be email adres te gebruiken voor authenticatie, zoals ook de klantendienst aanbevolen had (een adres dat ik vanaf nu dan maar zal aanhouden enkel voor scan to email ;-)).
Maar dat werkt ook niet.
Ik gebruik als login m'n email adres en wachtwoord..
SMTP server heb ik zowel smtp.telenet.be als uit.telenet.be getest op port 25, 587, 465, you name it.
Heeft iemand dit werkend?
Zo ja, zou je dan je configuratie even willen delen?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probeer deze instellingen eens? (Zijn er voor email programmas)
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Probeer het eens met deze instellingen. ZIjn van mijn HP Color LaserJet MFP M377dw.
Belangrijk is het aanklikken van SSL/TLS, de juist poort en authenticatie aan te zetten (natuurlijk met juist emailadres en wachtwoord)
@Arnie ,
Je hebt exact dezelfde printer als ik, dat helpt.
Helaas zijn dat de instellingen die ik al geprobeerd heb
Zie screenshot.
Ik krijg gewoon "verzenden mislukt".
Geen extra informatie
Contrleer de wifi verbinding van je printer.
Is met lankabel aangesloten.
Printen via het netwerk werkt ook prima.
Alles werkte perfect tot telenet de SMTP veranderde
EDIT:
Nevermind, blijkbaar geeft de web interface van de HP printer altijd "test mislukt"...want nu werkt het wel op het toestel zelf met jouw instellingen @Arnie .
Bedankt