24762
netweters
|
152517
antwoorden
|
20715
vragen
|
Ok, ik werk dus nog steeds met Outlook 2010, omdat ik dat gewoon het handigst werken vind, al die nieuwe dingen van Microsoft werken voor geen meter, en opnieuw overstappen naar Thunderbird is ook omslachtig.
Op m'n oude Windows 10 laptop werkt dit ook allemaal prima. Nu heb ik een nieuwe met Windows 11, die mij sowieso heel instabiel lijkt om een of andere reden, en daar heb ik nu dus ook Outlook 2010 op geïnstalleerd. Via een kopie van de registersleutel en het overzetten van de .pst-bestanden ook alles mooi overgezet gekregen. Alleen nog even wachtwoorden invoeren voor privé- en professionele account, en klaar is kees, niet?
Alleen lukt dat dus maar half. Ik start de app, verzenden/ontvangen, lukt prima. Twee seconden later klik ik opnieuw op verzenden/ontvangen, werkt ontvangen opeens niet meer. Paar minuten later opnieuw, nu werkt verzenden niet, maar ontvangen wel. Paar minuten later, niks werkt. Nog een keer, één account kan verzenden en ontvangen, de andere niks. Wat is hier aan de hand?
Ik krijg twee verschillende foutmeldingen:
Vooral 0x800CCC1A, dat er dus iets fout zou zijn met de versleuteling of de poort, maar de instellingen kloppen gewoon, precies dezelfde als op m'n andere computer, en ze werken dus soms wel en dan weer niet, zonder dat ik iets verander.
Soms ook 0x800CCC0F voor de uitgaande server, dat de verbinding dus verbroken zou zijn, maar dat is helemaal niet zo. Heb ook al geprobeerd om de time-out een stuk langer te zetten, maar dat maakt geen verschil, hij werkt soms wel, soms niet.
Ik heb alles al een paar keer opnieuw proberen in te stellen, maar dat heeft niet geholpen, en ik heb Outlook ook toegevoegd aan de uitzonderingen voor de firewall en de virusscan etc., maar dat maakt ook geen verschil.
Webmail werkt op dezelfde computer wel gewoon, en Outlook 2010 op de oude computer dus ook, alsook de Gmail app op mijn beide gsm's.
Iemand enig idee? Alvast mijn eeuwige dank!
Ik had ook al eens naar Telenet gebeld, maar die geven alleen support voor de webmail. Tof, zo voor business-klanten.
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: POP3 in Outlook 2010 op nieuwe laptop werkt maar soms
Als ik volgende zoektermen ingeef:
windows 11 outlook 2010 problem
dan vind ik veel problemen, maar ook enkele oplossingen.
Dat Telenet geen support geeft voor software is normaal; dat hebben ze nooit gedaan. Als webmail werkt en er is geen probleem met de servers, dan is het voor hun orde.
Ik vind ook talloze problemen met oplossingen, alleen niet mijn probleem. Dus als iemand een idee heeft?
Een update: Ik heb Thunderbird geïnstalleerd, en die laat me ook regelmatig weten dat mijn verbinding geherinitialiseerd is...
Bij Outlook kan ik nog steeds mails verzenden en ontvangen, maar slechts af en toe. Als ik het programma uit- en aanzet, lukt het meestal wel een keer, en dan daarna niet meer, met diverse foutmeldingen.
Ik vermoed een probleem met een of andere firewall of antivirus of zo, maar ik heb zowel Outlook als Thunderbird al aan alle veilige lijsten toegevoegd waar ik weet van heb.
Voor TB moet je normaal gezien niets speciaals instellen. Dat zou zo moeten werken zonder verdere instellingen. Ik werk zelf met TB onder W11. Hier kan je de instellingen nakijken:
Wat is de exacte melding die je krijgt onder TB? TB heeft ook een logboek (activiteiten) waar je een overzicht krijgt van alle meldingen.
Nu werkt het weer, het is echt af en aan, de ene keer wel en dan weer niet. Dus het lukt me ook niet zo goed om de fout consequent te reproduceren. Misschien is de verbinding met de server gewoon wat instabiel of zo?
Ik vond bij de developer tools van TB het volgende:
Nu ken ik daar zelf helemaal niks van, maar dat lijkt mij te wijzen op een fout in de verbinding, mogelijk in mijn netwerk zelf? Of dus iets dat die verbinding ergens tegenhoudt, maar niet heel goed? Ik krijg ook de melding "de verbinding werd geherinitialiseerd" in TB, dus dat lijkt te kloppen. Maar dat gebeurt dus ook als ik mijn mobiele hotspot gebruik, en niet op andere computers of gsm's in hetzelfde netwerk (had er op een gegeven moment 3 lopen met Outlook 2010, HP met Windows 10, Lenovo met Windows 11 en deze HP met Windows 11 waar het probleem zich dus voordoet).
Bij het verzenden heb ik net 4 mails moeten verzenden voor de fout opnieuw opdook, en daarbij kreeg ik deze fouten/loginfo:
En dan in TB zelf de volgende melding:
Maar de 3 keer daarvoor werkte het dus wel gewoon, en als ik nu op verzenden klik, gaat ie ook gewoon de deur uit, zonder dat ik iets aan de instellingen heb veranderd.
In Outlook hetzelfde, maar daar krijg ik vaak deze melding bij het ontvangen:
Bij het verzenden krijg ik dit, maar soms ook nog iets anders specifieker over de smtp-server, vergelijkbaar bij wat TB aangeeft.
Ik merk voorlopig verder geen problemen met m'n verbinding, de mail is de enige plek waar ik problemen ondervind. Dus ik weet het even niet meer zo goed...