Beantwoorden
MoLoToV
Experienced Beetjesweter
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Telenet e-mailfout in Outlook 365 op Acer

Hoi, ik heb een nieuwe laptop gekocht (Acer Predator Helios 18) en ondertussen ben ik volop bezig met het installeren.

Als emailprogramma gebruik ik Outlook 365 (Microsft abonnement op Office 365). Op de vorige laptop en op het werk gebruik ik ook outlook 365. Daar heb ik de verschillende email-accounts ook op gezet en alles werkt perfect.

Echter op de nieuwe laptop geeft outlook steeds foutmeldingen. Ik vergeleek alle settings en die zijn identiek aan elkaar. Toch krijg ik (enkel) op de 2 telenet emailaccounts foutmeldingen. De ander accounts zijn een icloudaccount en een account die niet bij telenet hoort. Die zijn perfect in orde.

Ik gebruik de instellingen voor IMAP.

Ik ben iemand met een redelijk goede kennis van windows en de computer en het blijft mij verwonderen dat ik dit niet tot een goed einde kan leiden. Heeft er iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Dank bij voorbaat voor enige suggesties. Nog info nodig, vraag gerust!

Titel gewijzigd door Anaïs(mod) | Vorige titel: Rare fout in emailaccounts op nieuwe laptop

6 reacties
WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

En welke foutmeldingen krijg je dan juist?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@MoLoToV  Heb je in de geavanceerde instellingen in je mailclient ook de poort instellingen aangepast (zoals hieronder beschreven) ?

Soms bij automatische configuratie loopt het daar wel eens mis.  

Uitgaande serverinstellingen

Authenticated SMTP
  • Servernaam: smtp.telenet.be
  • Poort: 587
  • Beveiligingstype: TLS

Inkomende serverinstellingen

IMAP
  • Servernaam: imap.telenet.be
  • Poort: 993
  • Beveiligingstype: SSL

Moesten de bovenstaande instellingen allemaal juist ingesteld zijn maak dan eens een nieuw profiel aan in je outlook. 

KristofDW | Krak
  carpé diem.
MoLoToV
Experienced Beetjesweter
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Hoi KristofDW, alle instellingen staan inderdaad zoals aangegeven.

Ik probeer het eens met een nieuwe account aan te maken.

Met dank voor je snelle reactie!

MoLoToV
Experienced Beetjesweter

Screenshot.png

Toch staan alle waarden en instellingen perfect.

Ik heb trouwens gemerkt dat dit perfect werkt op de oude laptop maar ook op mijn nieuwe IPhone problemen geeft (met dezelfde instellingen).

Erstaan trouwens nog 2 andere e-mail accounts op die wel perfect werken. Mijn axxxx.gxxxx@example.com (waar example.com = icloud.com) en mijn ixxx@example.com (waar example.com = molotoventertainment.be).

Inhoud gewijzigd door WG94 (Krak) | Reden: persoonlijke e-mailadressen verwijderd

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: e-mailadressen opnieuw aangepast, laatste e-mailadres (domein) staat kenbaar op de website

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@MoLoToV ik heb jouw afbeelding net afgekeurd, omdat je e-mailadressen hierin zichtbaar waren. Je kan deze best eerst maskeren en dan de afbeelding opnieuw toevoegen, dan keuren we hem graag voor je goed. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

MoLoToV
Experienced Beetjesweter

Toch staan alle waarden en instellingen perfect. (zie afbeelding van de fout hieronder)

Ik heb trouwens gemerkt dat dit perfect werkt op de oude laptop maar ook op mijn nieuwe IPhone problemen geeft (met dezelfde instellingen).

Er staan trouwens nog 2 andere e-mail accounts op die wel perfect werken.

Deze fout krijg ik steeds opnieuw op de nieuwe laptopDeze fout krijg ik steeds opnieuw op de nieuwe laptop