24789
netweters
|
152695
antwoorden
|
20730
vragen
|
Hallo,
Wat zijn nu de juiste instellingen om mijn telenet mail (IMAP) aan de praat te krijgen met OUTLOOK 2016. Bij het toepassen van de voorgeschreven instellingen voor inkomende en uitgaande servers, te vinden op de site van telenet, krijg is steeds een foutmelding. Als ik een andere mailprogramma's gebruik met zelfde instellingen dan werkt de mail wel. zoek nu al enkele dagen, heb outlook al paar keer opnieuw geïnstalleerd, heb alle mogelijke instellingen geprobeerd...... niets helpt!
,O ja, ... en daar stopt de hulp! telenet helpdesk maakt mij duidelijk dat de fout niet bij hun ligt.
groeten
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter schreef:,O ja, ... en daar stopt de hulp! telenet helpdesk maakt mij duidelijk dat de fout niet bij hun ligt.
Dat kan je hen niet echt kwalijk nemen. Je verbinding werkt, je modem is niet stuk, eventuele digicorder of didgibox geven geen problemen. Telenet heeft niets te maken met zgn. derde partij software.
Wat wél helpt is zo veel mogelijk informatie geven. Niemand hier heeft een kristallen bol. Zoals al aangegeven begint dat met welke foutmelding? Welke instellingen? (server, poort, SSL/TLS, STARTTLS, ...)
@Ex-Netweter
Dit is een aanvulling op wat de anderen zeiden. Dus reageer daar ook zeker op.
Komt het probleem voor bij inkomende of alleen uitgaande mail of beide?
Is het vakje met beveiligde wachtwoordverificatie aangevinkt? Dat wordt vaak vergeten. Kijk onder geavanceerd ook dat bij uitgaande mail ook verificatie is aangevinkt en dat de poortnummers juist staan. (Als je het protocol verandert dan reset het poortnummer ook dus dat moet je erna pas invullen)
Maar het belangrijkste is dat je de precieze foutmelding met foutcode doorstuurt dan zijn we al een heel stuk verder, het gemakkelijkste is een screenshot.
Test-e-mailbericht verzenden: Er kan in Outlook geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.
Met ander mail programma geen probleem, zelfde instellingen
@Arthur2 schreef:@Ex-Netweter
Is het vakje met beveiligde wachtwoordverificatie aangevinkt? Dat wordt vaak vergeten. Kijk onder geavanceerd ook dat bij uitgaande mail ook verificatie is aangevinkt en dat de poortnummers juist staan. (Als je het protocol verandert dan reset het poortnummer ook dus dat moet je erna pas invullen)
Maar het belangrijkste is dat je de precieze foutmelding met foutcode doorstuurt dan zijn we al een heel stuk verder, het gemakkelijkste is een screenshot.
@Arthur2 schreef:@Ex-Netweter
@Ex-Netweter
Kun je even een screenshot posten of de instellingen vergelijken met deze?
Als je alles 10 keer hebt nagekeken en het werkt nog steeds niet probeer dan dit even:
LET OP: Alles wat in Outlook staat zal verwijderd worden, ook andere emailaccounts
Ik heb net Office 365 geinstalleerd, en ik krijg men outlook niet werkend, heb alles ingesteld volgens de instructies op de website, die trouwens overeen komen met de geposte screenshots, en toch blijf ik telkens die zelfde smtp error krijgen.
Helpdesk kan mij niet helpen, moet maar webmail gebruiken volgens hen.
En volgens helpdesk sta ik ook niet op een of andere blacklist ?
foutmelding is telkens " Test-e-mailbericht verzenden: Er kan in Outlook geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen."
Weet iemand hier een oplossing voor ?
@Ex-Netweter
Hoi,
Kan je wat screenshots nemen van de instellingen? (Zorg er wel voor dat je met Paint ofzo je e-mailadres onleesbaar maakt.)
Kijk dit nog eens na:
Uitgaande mailserver: smtp.telenet.be
Zorg dat beveiligde wachtwoordverificatie (spa) is aangevinkt.
En kijk bij geavanceerd ook even alles na zoals in de screenshots die ik heb gepost.
hierbij de screenshots, weet echt niet waarom het niet werkt ?
Heb een nieuw paswoord aangevraagd, daarna geen problemen meer ?
Ja alles heeft zich opgelost met het nieuwe paswoord.
Nogmaals bedamkt voor de moeite die u gedaan heeft.