Beantwoorden
GuidoDN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Outlook for Android - failed to save draft on server

Probleem met Outlook app op Android (Huawei P20 lite)

 

Probleem doet zich voor op meerdere Android telefoons en met meerdere telenet-mailboxen.

 

Telenet-mail geconfigureerd, mails komen binnen. Loopt fout bij aanmaken nieuwe mail.

Meteen bij opstellen nieuwe mail foutmelding: failed to save draft on server.

failed to save.jpg

Deze melding verdwijnt na een paar seconden.

 

Wanneer in het veld Aan een geadresseerde wordt ingetypt komt melding: error adding recipient to message.

error_adding.jpg

Als die wordt weggeklikt dan boodschap: error removing recipient from message.

error_removing.jpg

En de laatste 2 meldingen wisselen steeds na drukken op OK. Outlook moet dan manueel worden afgesloten zodat je kan terugkeren naar Inbox.

Met de builtin App van Android ervaar ik deze problemen niet maar voorkeur gaat wel naar Outlook-app.

Zoals reeds in het begin beschreven heb ik dit getest op 2 (Android) toestellen en met 2 verschillende telenet-mailboxen die niets met elkaar te maken hebben. 2 totaal verschillende accounts.

Als ik zowel WiFi als mob data uitschakel dan krijg ik deze foutmeldingen niet. Mail kan opgesteld worden en bij terug inschakelen WiFi en/of mob data kan de mail alsnog verzonden worden.

 

Wachtwoorden zijn ok, webmail ok, pc versie Outlook ok.

 

Telenet-issue icm Outlook-app?

0 Likes
10 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook for Android - failed to save draft on server

@GuidoDN  Er is al een tijdje een probleem bij sommige gebruikers van Outlook. Ik denk dat het binnenkort opgelost zal worden.

 

@SuzyIk heb het sterke vermoeden dat Zimbra het Outlook probleem opgelost heeft met patch 18. Kan je dit probleem en de verwijzing naar patch 18 intern doorgeven?

0 Likes
Sailor_Rik
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Outlook for Android - failed to save draft on server

Hier sinds september niet meer mogelijk om mails via outlook android te versturen. 

 

Microsoft en Telenet klantenservice hier al meerdere keren op aangesproken zonder gevolg. 

 

Met andere email clients heb ik geen problemen maar ik verkies toch outlook boven de rest in gebruik op android.

 

Als bovenstaande probleem zich niet voordoet dan komt het verzonden bericht in postvak uit en concepten te staan zonder ooit te worden verzonden.

 

Nu antwoord ik gewoon met mijn Gmail adres. En ik denk er over na om volledig onafhankelijk te worden van mijn telnet mailbox als dit probleem blijft duren.

 

Hopelijk wordt dit probleem eindelijk eens prioriteit. 

 

Mvg

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook for Android - failed to save draft on server

@Sailor_RikDe e-mail apllicatie die je kent onder de naam Webmail is een product dat Telenet gebruikt en dat Zimbra noemt. Ga naar webmail.telenet.be, klik op het driehoekje naast je login naam en kies Info.

Bekijk de zaken hoe ze verlopen zijn. Alles werkte tot op zeker ogenblik. Plots zijn er verschillende gebruikers van Outlook die problemen hebben. Waarom? Omdat Microsoft zaken aan Outlook verandert. Is dat de schuld van Telenet of van zijn leverancier? Sommige van die ondernemingen met een domminantie van zoals Microsoft, kunnen gemakkelijk hun wil opleggen aan anderen. Dus die anderen moeten maar de problemen oplossen. Dat vraagt tijd en dat moet ook grondig getest worden. Op basis van de release notes van de laatste patch, denk ik dat het probleem opgelost is bij Zimbra. Die patch installeren bij Telenet zal ook een tijd vragen. Er zijn customisaties aan de applicatie. Dat moet allicht dus ook nog eerst getest worden bij Telenet. Dat vraagt nogmaals tijd. Dat moet ingepland worden. Men kan dat zo maar niet in het midden van de dag doen. Dan zou niemand gedurende een hele tijd nog e-mail kunnen onvangen of versturen via Telenet.

Het is inderdaad vervelend voor de gebruiker die zijn geliefkoosde app niet fatsoenlijk kan gebruiken. Die kan gerust menen, dat hetgeen ik hierboven schrijf, hem niets uitmaakt, als het maar werkt. Wat ik hier schrijf is op basis van mijn ervaringen. Mijn enigste binding met Telenet is dat Telenet mijn leverancier is voor tv, internet en telefoon.

Sailor_Rik
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Outlook for Android - failed to save draft on server

@janne_man Bedankt voor de tijd de nemen om mijn vragen en onwetendheid te duiden. Als ik van begin af aan dit als antwoord had gekregen van Telenet was ik al meer dan tevreden en begripvol. 

 

Microsoft legde de schuld telkens bij Telenet, zogezegd dat Telenet niet aan laatste veiligheid standaarden zou voldoen. 

 

Telenet noteerde altijd van alles en ze gingen me telkens terugbellen maar na mijn contact hoorde ik hen niet meer en konden medwerkers niets terugvinden van mijn vorige contact pogingen. Waardoor je als consument in ongewisse gelaten wordt. 

 

Beide bedrijven hebben schuld aan dit voorval. Microsoft kan als big tech company zijn partners beter infromeren wanneer het ingrijpende veranderingen in zijn applicatiestructuur doorvoert. En Telenet kon dat wel eventjes vermelden op een of andere service pagina ofzo dat er momenteel een beperking is in het gebruik van outlook app in combinatie met Telenet mail.

 

Is goed om te horen dat het probleem reeds stroomopwaarts is opgelost en deze oplossing nu kan doorvloeien via Telenet naar de eindgebruiker.

 

 

 

0 Likes
GuidoDN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Outlook for Android - failed to save draft on server

@janne_man ik kan alleen maar bevestigen dat het sinds vandaag werkt. Geen idee of er iets is gewijzigd maar ben wel blij dat ik terug mijn favo app voor mail kan gebruiken.

 

Fingers crossed dat het zo blijft.

 

Alvast bedankt!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook for Android - failed to save draft on server

Dat problemen opgelost geraken is het belangrijkste. Hoe is bijkomstig.

0 Likes
Sailor_Rik
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Outlook for Android - failed to save draft on server

Het probleem die jij beschreef is inderdaad van de baan. Ik kan echter nog geen mails verzenden met mijn Telenet account op Outlook for Android. Dus het diepere probleem is nog niet van de baan.

 

@janne_man Kan dit zijn omdat ik meerder aliassen heb die gekoppeld zijn aan 1 mailbox? Ik probeer te vinden waarom @GuidoDN geen problemen heeft en een familielid en ik wel. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook for Android - failed to save draft on server

@Sailor_Rik 

 

Ik acht het niet uitgesloten dat die meerdere benaming een probleem geven. Je hebt recht op 10 mailboxen bij Telenet. Als het enigszins mogelijk is zou je de aliassen kunnen vervangen door verschillende mailboxen. Als je in mijn Telenet een alias wist, heeft dat geen invloed op je mailbox. Onmiddellijk na het wissen maak je een nieuw mailbox aan waarbij je dan de naam kan gebruiken van de gewist alias.

 

 

0 Likes
GuidoDN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Outlook for Android - failed to save draft on server

Probleem is terug 🙄

Ik ben nu toch heel benieuwd hoe dit kan???

Kan toch niet anders dat Telenet iets heeft aangepast ... .

0 Likes
Sailor_Rik
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Outlook for Android - failed to save draft on server

Helaas bracht het geen soelaas. 

 

Ik heb mijn mailbox teruggebracht naar één mail zonder aliassen maar de problemen met verzenden van Telenet mails met outlook blijven bestaan.

 

Zou er een roadmap zijn wanneer Telenet hiervoor een oplossing zal uitrollen?

0 Likes