24755
netweters
|
152397
antwoorden
|
20699
vragen
|
Hallo,
Ik heb een probleem om mijn emails op te halen.
Ik heb recent een nieuwe PC aangeschaft, sindsdien kan ik niet meer inloggen op de POP server.
Ik heb mijn telenet paswoord moeten updaten.
Ik heb de stappen hier beschreven https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/e-mail/e-mail-instellen/
al verschillende keren doorlopen, maar ik krijg steeds de boodschap dat ik niet kan inloggen, en dat mijn paswoord of login verkeerd zijn.
De instellingen die ik gebruik zijn :
Kunnen jullie bevestigen dat dit de juiste instellingen zijn ?
Voor het laatste kan ik ook StartTLS kiezen ? Kan het daaraan liggen ?
Ik krijg telkens de boodschap dat er iets is fout gegaan, en dat ik mogelijks een app-paswoord nodig heb.
Ik heb Outlook als email client; maar ik heb ook geprobeerd in een ander programma.
Ik gebruik volgens mij POP3. Kan ik dit veranderen in IMAP ?
Kunnen jullie adviseren wat ik kan proberen om dit op te lossen ?
Alvast bedankt,
Fons
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: POP email Instellingen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ben heb zeker van het wachtwoord? Het wachtwoord dat je gebruikt voor Mijn Telenet is noodzakelijk hetzelfde als dat wat je gebruikt voor een mailbox.
Wat instellingen betreft, die kan je hier nakijken:
Bjørn,
Bedankt voor de reaktie.
Ik kan inloggen met het paswoord op "mijn telenet", dus dat moet kloppen.
Ik begrijp het goed dat het paswoord voor de mail is hetzelfde als het paswoord voor mijn telenet ?
Groeten,
Koen
In mijn geval is dat niet zo. Ik gebruik zelfs geen telenet.be adres om in te loggen in Mijn Telenet. Voor Telenet mail gebruik ik een ander wachtwoord. Vandaar mijn vraag of je zeker bent van dat wachtwoord.
Als hoofdgebruiker kun je wel het wachtwoord van je mailbox veranderen. Op die manier ben je alvast zeker van het wachtwoord. Dat kan via 'mailbox beheren.
Dag Bjorn,
Ik kan blijkbaar alleen het wachtwoord van "Mijn telenet" aanpassen, maar niet het wachtwoord van de mail zelf.
Ik heb deze stappen gevolgd : https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/login-en-wachtwoord/tele...
Het wachtwoord van Mijn Telenet veranderen lost het niet op; ik kan nog steeds niet inloggen.
Ik vermoed dat de mailbox niet toegewezen is aan het profiel, maar als ik de stappen volg in de rechterkolom, dan lukt stap 5 niet. Ik zie daar nergens waar ik een email wachtwoord kan veranderen.
Ik heb hierover vandaag met telenet gebeld, maar ze hadden niet direkt een oplossing en gingen me later terugbellen.
Als ik meer info heb hierover, zal ik het hier laten weten; het kan nog nuttig zijn voor anderen.
groeten,
Koen
Als de mailbox niet is toegewezen aan een gebruiker, dan zie je dat duidelijk. Je moet klikken op dat radarwieltje
en dan onderaan 'Wachtwoordinstellingen'. Maar dat kan alleen als je inlogt als beheerder.
Bjorn,
Ik heb naar Telenet gebeld; en zij hebben mijn paswoord gereset.
Hierdoor is nu ook het email adres gekoppeld aan het 'mijn telenet' account.
Dit was waarschijnlijk niet het geval omdat het een oud account is (denk ik).
Nu werkt alles zoals het moet.
Bedankt voor de hulp !
Koen