Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Phishing?

Vandaag een mail gekregen van info@mkt.telenet.be dat er spam verstuurd wordt vanaf mij mailbox. Klopt dit?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
3 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Phishing?

@igvfer, je mag er zeker van zijn, dit is effectief een e-mail van Telenet.

Een wachtwoord reset voorkomt dat het probleem (bijvoorbeeld versturen van spam vanuit jouw mailbox) zich opnieuw kan voordoen. Telenet heeft vorige week en deze week deze mails gestuurd naar mailboxen die geïmpacteerd zijn. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

bomen1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Phishing?

Ik vind de mail van Telenet inderdaad niet de duidelijkste en kan mijn argwaan alleen maar groter maken

hoe de klanten geïnformeerd worden

heb hier net zelf een mail doorgestuurd gekregen van een andere Telenet - klant en ik durf eerlijk gezegd

zelfs niet op deze mail klikken , als je ziet naar welk adres je doorverwezen wordt.

Telenet hou het simpel AUB - voor veel mensen is het al moeilijk genoeg en op den duur ziet inderdaad de mens de boom door het bos niet meer staan.telenet.jpg

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Phishing?

Waarom die achterdocht? Het gaat in principe toch om een telenet.be domein. En ik zie nergens een link om het wachtwoord aan te passen, enkel een uitleg. Bij phishing zou er ofwel een verdachte link zijn, ofwel de vraag om het wachtwoord (en gebruikersnaam) door te sturen via e-mail.

 

Ik zou geen enkel probleem hebben om te klikken op een link in die e-mail (gesteld dat het naar telenet.be is). Ik gebruik Fx met o.a. de NoScript add-on, misschien vandaar dat ik al wat moediger ben. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes