Beantwoorden
Irie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Primair e-mail adres deleten en een nieuw aanmaken

Beste Netweters

 

Dank je om de tijd te nemen om mijn bericht te lezen.

 

Ik krijg zoveel spam dat ik er gek van word (zoals iedereen). Elke dag zoveel mails in de spam-map en nu ook tussen de gewone mails.

Is het een oplossing om een nieuw primair e-mail adres aan te maken om dit (zo veel mogelijk) te voorkomen? Ik heb in het verleden Telenet hier al over gecontacteerd en men schreef me om zeker eerst een back-up moet nemen, wat logisch is want zodra deze e-mail account verwijderd is, ben je ook alles kwijt bent. Helaas heb ik deze mail niet meer en ik vind ook helemaal niets terug, een soort stappenplan.

 

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Irie

3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Primair e-mail adres deleten en een nieuw aanmaken

@Irie  het is een mogelijkheid om een primair email adres te nemen voor inkomende mails. Echter is het natuurlijk niet gezegd dat er dan geen spam binnen komt . Het is inderdaad dan wel het beste om eerst een backup te maken van de emails die u al heeft en wil bewaren. Misschien gewoon uw spam map leeg maken en de spam filter aanvullen is ook een mogelijkheid. Zelf krijg ik ook dagelijks spam binnen wordt er gek van. Maar ja uiteindelijk vinden ze elk mail adres om spam te sturen en websites die u bezoekt waar u een email adres moet in geven ook dan is er weer spam. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Primair e-mail adres deleten en een nieuw aanmaken

Mijn eigen idee om zo weinig mogelijk problemen te hebben.

Nieuwe gewenste alias maken op de mailbox.

Alle mail clients (desktop,laptop,tablet,GSM) aanpassen om het nieuwe adres te gebruiken maar opgepast omdat beide adressen aliassen zijn komen ook de mails voor het oude adres daar nog binnen.

Correspondenten verwittigen om het nieuwe adres te gebruiken.

Vermoedelijk staat het oude adres als uw persoonlijke login, verander dan uw persoonlijke login naar de nieuw alias.

Ik vermoed dat je nu het adres waarop je SPAM krijgt kunt verwijderen.

Persoonlijk zou ik dit adres nog een tijdje laten bestaan om vergeten correspondenten toch nog te verwittigen om het nieuwe adres te gebruiken.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Primair e-mail adres deleten en een nieuw aanmaken

Ik raad je aan om zoveel mogelijk aliassen te gebruiken. TN geeft je 10 mailboxen met elk 5 aliassen. Je kan dus 50 verschillende e-mailadressen aanmaken.

 

Maak er eentje voor je familie, voor vrienden die je "leuke" mails sturen, voor je te registreren op websites, voor je werk, ...

 

Is er dan een adres dat echt bestookt wordt, dan is het gemakkelijker om dat adres te dumpen en te vervangen door een ander.

 

Zelf heb ik een eigen domein met mailhosting en dankzij een catchall kan ik voor elke website waar ik me registreer een uniek adres aanmaken. Op die manier weet ik ook dadelijk waar de spam vandaan komt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.