24748
netweters
|
152272
antwoorden
|
20687
vragen
|
Ik heb dus via microsoft store de Microsoft 365 personal aangekocht, geïnstalleerd en blijf problemen hebben met e-mail , verbinding maken met server niet gelukt blijft terugkomen, soms lukt het , bij de volgende keer verbinding maken opnieuw niet meer, wat is het probleem??
Titel gewijzigd door: KimDG (mod) | Vorige titel: Problemen met verbinding maken met elenet mail serve
De email wat je gebruikt is niet van Telenet dan of is die wel van Telenet?
Iets meer info erbij vermelden voor ons want dat je Microsoft niet werkt dat kan alles betekenen.
Is inderdaad telenet mail, met mijn telenet e-mail adres en wachtwoord
Ok en je hebt alles ingesteld op IMAP ?
En dien je dan elke keer je wachtwoord opnieuw in te voeren als je die melding krijgt ? Je kan dan eens proberen je wachtwoord te wijzigen en zien of dit meer succes heeft. Misschien eens een screenshot bij voegen welke instellingen je precies gebruikt. Geen privé namen en wachtwoorden in je screenshot anders kan deze niet openbaar gemaakt worden.
Heb allebei je afbeeldingen afgewezen omdat je email adres erin staat. Als je deze nog kan verbergen dan kan ik ze goedkeuren en kunnen we hier bekijken.
Ik zie daar bij je bovenste afbeelding dat de gebruikersnaam niet ingevuld is. Je dient daar wel je gebruikersnaam van Telenet in te geven de combinatie van de letters en de cijfer ( bijvoorbeeld AE12345 ) Die gebruikersnaam zie je staan bij jou aanrekening of in 'mijn Telenet'. Je kan dat eens proberen die in te geven misschien lukt daarom de verbinding met de server niet elke keer omdat dat het niet ingevuld is.
hier staat mijn e-mailadres ingevuld wat ik natuurlijk verwijderd had bij het nemen van de screenshot
Geef daar eens je gebruikersnaam in die je hebt gekregen van Telenet , de combinatie van cijfers en letter. En probeer het dan nog eens om te zien of het wel blijft werken.
Heb ik al gedaan , stond mijn gebruikersnaam ingevuld, werkte ook niet, wat ik nu merk iedere keer dat ik bij de serverinstellingen iets wijzig , wegvink en terug aanvink, krijg ik testbericht via microsoft en werkt de verbinding, maar dit kan toch niet de bedoeling ijn dat ik hier telkens iets moet wijzigen, had hiervoor office 2010 , nooit problemen mee gehad tot voor kort , kon gewoon outlook niet meer openen, reden was zogezegd outlook 2010 krijgt geen ondersteuning meer, maar dit is ook niet dat......
Nee het is niet de bedoeling hiervan zeker niet. Snap ook niet dat je de ene keer verbinding hebt en de andere keer niet.
Op zich heb je alles correct ingegeven en met je gebruikersnaam was het proberen waard. Je zou nog eens kunnen proberen via POP3 maar dat betekend wel dat je je email maar op één plaats binnen haalt. Als je dan iets verwijderd of er gaat iets mis dan heb je op andere plaatsen je email niet meer.
Je had hiervoor een andere outlook en daarin werkte het fijnloos zoals je zegt en er is naar mijn weten niks veranderd bij Telenet.
Even terzijde:
Ik zie hier op de Netweters toch wel heel dikwijls problemen met mail als de klant Outlook gebruikt als mailclient ... Ik vind dat heel erg voor een betalende software.
Met de gratis Thunderbird heb je geen problemen ... raar hé ....
@willy1961 schreef:Ik heb dus via microsoft store de Microsoft 365 personal aangekocht, geïnstalleerd en blijf problemen hebben met e-mail , verbinding maken met server niet gelukt blijft terugkomen, soms lukt het , bij de volgende keer verbinding maken opnieuw niet meer, wat is het probleem??
Titel gewijzigd door: KimDG (mod) | Vorige titel: Problemen met verbinding maken met elenet mail serve
Normaal gezien moet het meteen werken, hoor.
Met e-mailadressen van Telenet hoef je enkel de automatische setup in Outlook te volgen. Dus je e-mailadres ingeven, verbinding maken, je paswoord ingeven, verbinding maken.
Geen nood om het Telenetaccount handmatig in te stellen. Outlook doet het automatisch voor je.
Haal eerst alle Office-updates binnen, verwijder je huidige Telenetaccount uit Outlook - of verwijder je Outlookprofiel helemaal - en begin van voren af aan.
@StefaanH schreef:Even terzijde:
Ik zie hier op de Netweters toch wel heel dikwijls problemen met mail als de klant Outlook gebruikt als mailclient ... Ik vind dat heel erg voor een betalende software.
Met de gratis Thunderbird heb je geen problemen ... raar hé ....
Dag @StefaanH,
Ik denk niet dat MS Outlook perse het probleem is, ik gebruik Outlook sinds het begin '96, eerst keer was met Office '97 als ik me niet vergist. Natuurlijk we weten allemaal dat MS niet waren de beste in updates/patches maar ik moet eerlijk zijn bij me werkt het vlekkeloos, zoals de meeste mail clients.
Username: xxxxx@telenet.be
Password: ************************
Grtz,
Inhoudsopgave bewerkt door Patrick37 (krak) reden: email adres zichtbaar