24768
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Zonde enige verklaring & wijziging van afstelling(en) doet de SMTP van mijn telenet account sedert 2 dagen het niet meer. Zowel op de Mac als op de iPhone. Alle gekende trucs werken niet. (Wissen + nieuwe account aanmaken, automatische configuratie, Poort 25 i.p.v. 587....)
Geen probleem met ingaande berichten.
Bedankt voor jullie hulp.
Frederic
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kan het zijn dat je misschien nog een oud login id gebruikte (AA123456 formaat) ipv je emailadres?
Bij mij werkt alles goed met de volgende instellingen (ik gebruik Thunderbird):
server: smtp.telenet.be
port: 587
connection security: STARTTLS
authentication method: Normal password
user name: mijnnaam@telenet.be
Bedankt voor het anwoord. Mail geeft aan als foutmelding dat er een probleem met de instellingen is en dat de account gegevens moeten worden nagekeken. Mits het feit dat niets gewijzigd is geweest...
Bedankt voor uw vriendelije reactie.
Neen, ik meld mij aan met mijn telenet adres...
Een mogelijk antwoord zou kunnen zijn dat je een paswoord gebruikt die niet voldoet aan de regel: minstens 8 tekens en bestaande uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en andere tekens zoals + - enz.. Meer en meer mailclients beginnen daarover te vallen heb ik de indruk. Pas eens uw paswoord van je mailbox aan.
Bedankt voor uw reactie.
Via de webmail kan ik mij inloggen met mijn huidig paswoord, dat wel de nodige speciale tekens bevat.
Toch eens proberen met het paswoord te veranderen. Misschien een van de speciale tekens die niet aanvaard worden. Het zijn soms stomme dingen.
Bedankt! Raar maar waar, ongeacht het aanmedlen die nog steeds mogelijke was en de IMAP die het nog altijd deed heb ik dus mijn wachtwoord gewijzigd...en de SMTP op Poort 587 doet het weer!
Prettige dag aan iedereen!
@igvfer schreef:Toch eens proberen met het paswoord te veranderen. Misschien een van de speciale tekens die niet aanvaard worden. Het zijn soms stomme dingen.
Dit is een supertip, die het héél dikwijls doet bij het oplossen van problemen 😁
Ook al beweert de betrokkene dat er niets is gewijzigd, dat hij/zij "100%" zeker is van het juiste paswoord, enz ...
Maar mensen doen daar soms heel moeilijk over, omdat het natuurlijk wel ene inspanning vraagt om op al je toestellen het paswoord te wijzigen.
SMTP en IMAP zijn 2 totaal verschillende servers, waarbij Telenet ervoor zorgt dat de usernames en paswoorden met elkaar gesynct worden (of beter gezegd: er "zou moeten voor zorgen").
Blijkbaar was er dus iets verkeerd met je SMTP paswoord, en door het paswoord te veranderen werd je nieuw paswoord terug op beide servers ingesteld?