Beantwoorden
atb689
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Spam e-mails: reset login's op verschillende websites

Hoi, ik krijg dagelijks in mijn pandora-email aanvragen van resets van paswoorden van allerlei sites waar ik ooit en zelfs nooit ben opgeweest.. Zelfs sites die zeggen dat ik geen bestaande login heb bij hun maar dat ik toch probeer in te loggen met mijn pandora-adres. Op zich gebruik ik mijn pandora.be niet meer daar het telenet.be nu is..Iemand ervaring met dit soort spam? Alles vertrekt vanuit mijn oud pandora.be adres, niet telenet.be

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: reset aanvraag van paswoorden

 

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam e-mails: reset login's op verschillende websites

@atb689 

Waarschijnlijk zijn dat gewoon spam mails waarin ze te trachten je wachtwoorden of andere zaken te achterhalen. Zou eventueel de mails als spam laten aankomen op je mail box doormiddel van regels. Soms , gelukkig niet heel vaak , krijg ik ook nog af en toe zo een email. Als je een ander email client gebruikt buiten de webmail om van Telenet dan heb je daar vaak wel spamfilters in zitten omdat soort mails te filteren.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Spam e-mails: reset login's op verschillende websites

Kijk eens in mijn telenet of uw pandora adres niet als alias staat voor uw mailbox.

Ik zou ook voor alle zekerheid het paswoord voor uw telenet mail veranderen.

Stuur ook eens een mail naar uw pandora adres en kijk of er foutmelding komt of mogelijk zelfs op uw telenet adres toekomt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spam e-mails: reset login's op verschillende websites

@atb689 Normaal gezien komt alles die op xxx @pandora.be gestuurd wordt toe op xxx @telenet.be. Dat ze uw @pandora.be adres gebruiken om spam te vesturen heeft niets te maken met het hacken van uw mailbox. Dat is gewoon zoals ik een brief zou versturen waarop ik uw naam en adres zet als afzender. Dat zijn lijsten met adressen die circuleren onder potentiële hackers. Het enige die erop zit is regels definiëren om dergelijke mails naar uw spam map te verwijzen en die regelmatig te legen en ook systematisch doorsturen naar verdacht@safeonweb.be. Het is vechten tegen de bierkaai, maar die proberen wel die afzenders te blokkeren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
atb689
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Spam e-mails: reset login's op verschillende websites

Hallo, ik kan perfect van mijn pandora adres een mail sturen naar mijn telenet adres zonder problemen.

0 Likes
atb689
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Spam e-mails: reset login's op verschillende websites

Hallo, hoe zouden die regels er dan moeten uitzien?  Ik heb vandaag bv. een mail gekregen vanuit San Francisco van @tagged.com met een confirmatiecode om op te klikken wat ik dus natuurlijk niet gedaan heb.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Spam e-mails: reset login's op verschillende websites

Kijk eens goed naar het afzenderadres.

is dat:

uw pand adres <een ander adres> 

of staat uw pandora adres tussen deze tekens <Uw pandora adres>


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Spam e-mails: reset login's op verschillende websites

Het lijkt erop dat hackers (waarschijnlijk volledig geautomatiseerd) op verschillende servers een link klikken "forgot password", en daarbij jouw emailadres gebruiken als login.

De reset-links belanden dan in jouw inbox.

 

Op zich niet zinvol, tenzij ze toegang tot je email  hebben. Het is dus zeker aan te raden je wachtwoord van je email te veranderen.

 

Wellicht zitten er ook servers bij die onder het beheer van de hackers zelf vallen. Als je die site bezoekt, en een nieuw wachtwoord instelt, zullen ze deze combinatie emailadres & wachtwoord zeer waarschijnlijk als login proberen op andere sites. Tenslotte zijn er nog veel mensen die altijd ehtzelfde wachtwoord gebruiken, op de verschillende websites.

Klik dus niet op een wachtwoord-reset link, wanneer je daar niet zelf om gevraagd hebt.

 

De emails zelf kun je inderdaad dmv regels filteren, zodat ze gelijk vanuit de inbox in spam verschoven worden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spam e-mails: reset login's op verschillende websites

Moeilijk te beantwoorden. Hangt af van uw mailclient (Outlook, e.d.) of als jet het in webmail wilt doen.

In webmail kan je deze mails ook aanduiden als spam en dat helpt ook op den duur.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
atb689
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Spam e-mails: reset login's op verschillende websites

Ok bedankt allemaal voor de hulp.