De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Spam in Telenet Webmail

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! En we zijn vertrokken! Hi there! Goed gevonden!

Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com

ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!

groeten bill

Beantwoorden
325 reacties
sb Experienced Meesterweter
Experienced Meesterweter
Berichten: 2344
YEAH! CAPSLOCK DAY! Vraagbaakkampioen! Boek alvast het Sportpaleis! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Afmelden is niet meteen het beste dat je kan doen. Uitgezonderd misschien spammails die je krijgt van Belgische bedrijven waar je iets gekocht hebt. Die zijn wettelijk verplicht om een link te voorzien om je uit te schrijven op hun "nieuwsbrief".

 

Enkele dingen die je zou kunnen doen: het e-mailadres verwijderen en een ander gebruiken, een mailclient zoals Mozilla Thunderbird (met ingebouwde spamfilters) gebruiken , wachten tot het vanzelf overgaat, ...

  Bjørn (sb) | Krak
  This message represents the official view of the voices in my head.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Professional Beetjesweter
Berichten: 25
On a roll... Nice talking to you! It's your first party! Smile!

Weet ja al iets meer , heb juist hetzelfde aan de hand

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! En we zijn vertrokken! Hi there! Goed gevonden!

Wel, op de site van Telenet vind je info over hoe “een regel maken”.

Dat staat bij mailbox beheren. 

Ik heb gisteren zo’n regel aangemaakt en ben nu in blije verwachting. 😊

Ge moet dat maar eens bekijken, ik heb voorlopig niks meer binnengekregen. 

Grtz

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Hi there! Gelezen en goedgekeurd! Primeur! Hallo! Welkom!

ik krijg ook die 'magicaldaily' mails vanaf allerlei verschillende sub domeinen. Ik las in mijntelenet dat je enkel een spam regel kan aanmaken voor Telenet Webmail, ik gebruikt Outlook op m'n Pc .. dus vermoed dat dit niet zal lukken bij mij. In Outlook moet je het volledige domein ingeven om als 'ongewenste mail' aanzien te worden, vb @news.magicaldaily.com,  maar ik krijg telkens nieuwe mails van andere sub domeinen, vb. @price.magicaldaily.com ... enz ...  ik had gehoopt dat ik kon filteren op alles wat van 'magicaldaily.com' zou komen.

Beantwoorden
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Leesclubje starten? Pageturner! Hey, jij weer! :-)

Ik heb ook exact hetzelfde probleem.  (Veel) Spam van @*.magicaldaily.com 

Ik heb zelfs in outlook een inbox rule aangemaakt die zegt dat als er "magicaldaily" in de sender voorkomt, dat 'em die dan moet verwijderen, maar dat schijnt dus ook weeral niet te werken.

Ik snap niet dat Telenet dit domein niet gewoon hard blokkeert.  Het mag wel duidelijk zijn dat dit domein een gigantische oorsprong van spam is. 

Hallo Telenet?  Iemand wakker daar? 

Als ik nen byte over m'n maandvolume ga hebben ze't meestal wél direct gezien Smiley Vrolijk

0 Likes
Beantwoorden
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Leesclubje starten? Pageturner! Hey, jij weer! :-)

ik vind trouwens dat Telenet in dit geval actie moet ondernemen, en niet het probleem moet oplossen met ELKE telenet-klant een inbox rule te laten opstellen...

0 Likes
Beantwoorden
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Leesclubje starten? Pageturner! Hey, jij weer! :-)

'k begin hier zelf al te spammen, maar toch nog 1 ding dat me van het hart moet : 

 

een "professionele allesweter" die als oplossing afkomt met 

het e-mailadres verwijderen en een ander gebruiken 

en

wachten tot het vanzelf overgaat, ...

 

komaan gast, wtf ? 

 

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! It's your second party! Je eerste full page! Twee handen vol!

de spam "*..magicaldaily.com" is blijkbaar een hele moeilijke want ik ben hem al 2 weken aan het doorgeven.

Er is nu sinds kort een adres om de vervelende spam en fishing aan door te geven, namelijk:

"verdacht@safeonweb.be" en als het een Nederlandse spam betreft: "valse-email@fraudehelpdesk.nl"

Dit komt van de respectievelijke regeringen en vorig jaar heb ik eens last gehad van 300 mails per dag 

gedurende verschillende dagen en na contact met hun is het helemaal opgelost.

Ik hou nog wat vol en zien dan wel

 

Beantwoorden
sb Experienced Meesterweter
Experienced Meesterweter
Berichten: 2344
YEAH! CAPSLOCK DAY! Vraagbaakkampioen! Boek alvast het Sportpaleis! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Bekie schreef:een "professionele allesweter" die als oplossing afkomt met 

het e-mailadres verwijderen en een ander gebruiken 

en

wachten tot het vanzelf overgaat, ...

 

komaan gast, wtf ? 

 


Ten eerste, die rang staat daar automatisch; ik heb die niet zelf gekozen. Je moet daar dus niet te veel achter zoeken. Ten tweede, je vergeet het belangrijkste deel van dat bericht: ...enkele dingen die je ZOU kunnen doen...

Verder: "ik vind trouwens dat Telenet in dit geval actie moet ondernemen, en niet het probleem moet oplossen met ELKE telenet-klant een inbox rule te laten opstellen..."

 

Komaan gast, wtf? Méén je dat? ;-o Telenet maakt gebruik van spamlijsten zoals degene die gebruikt worden in bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird (o.a. SpamAssassin, SpamPal, ...). Vroeg of laat komt die spammer wel terecht in zo'n lijst, dus wachten tot het overgaat is zeker een optie. Maar volgens jou moet Telenet bij elke klant persoonlijk tussenkomen in geval van spam? Amai gast, ik bedoel wtf! ;-)))

  Bjørn (sb) | Krak
  This message represents the official view of the voices in my head.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Community Manager
Berichten: 971
Topic held(in)! Vraagbaakkampioen! De nieuwe Einstein! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Bekie schreef:

'k begin hier zelf al te spammen, maar toch nog 1 ding dat me van het hart moet : 

 

een "professionele allesweter" die als oplossing afkomt met 

het e-mailadres verwijderen en een ander gebruiken 

en

wachten tot het vanzelf overgaat, ...

 

komaan gast, wtf ? 

 

@Bekie, bedankt om je probleem te delen hier en mee te denken naar mogelijke oplossingen.


We willen je wel vragen het beleefd te houden. @sb is al lange tijd een gewaardeerd Netweter op deze community. Zoals hij aangaf heb je als individu niet echt veel impact op spam, zeker niet wanneer het van verschillende subdomeinen komt. 

 

Daarom heb ik hier intern melding van gemaakt.
Hopelijk merken jullie binnenkort beterschap in jullie inbox.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

“It matters not what someone is born, but what they grow to be."

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Hi there! Gelezen en goedgekeurd! Primeur! Hallo! Welkom!

Bedankt voor jouw reactie Suzy, en ik ben ook akkoord dat het in zo'n forum rustig moet blijven, en ik begrijp ook dat de frustratie bij sommigen hoog kan oplopen. Zoeken naar oplossingen is de boodschap.

Ik vond trouwens het idee van Bekie niet slecht om via Outlook een nieuwe regel aan te maken in plaats van mails van bepaalde afzenders als 'ongewenst' in te stellen. Via de Outlook regels kan je inderdaad heel specifiek filteren. Dus ik heb dit voor mij nu ingesteld, in afwachting dat Telenet dit oplost na jou interne melding van het spam probleem. Dit werkt dus enkel op mijn Pc met Outlook, ik lees ook mijn mails via mijn iPad en Smartphone en daar heb ik die filtering niet.

groeten,

Beantwoorden
Community Manager
Berichten: 971
Topic held(in)! Vraagbaakkampioen! De nieuwe Einstein! YEAH! CAPSLOCK DAY!

@Fliep @Bekie @Bill84
Ik heb daarnet feedback gekregen van de collega's van Abuse. Blijkbaar hebben zij nog meldingen hierover binnen gekregen en waren ze hier al mee bezig. Ze hebben ons laten weten dat deze mails vanaf nu normaal als spam geflagged moeten worden.

 

Houden jullie het de komende dagen even in de gaten?

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

“It matters not what someone is born, but what they grow to be."

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Leesclubje starten? Pageturner! Hey, jij weer! :-)

Way to go Suzy.  Dít is een echte oplossing. Bedankt! 

0 Likes
Beantwoorden
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 912
It's your third party! O dierbaar België.. Smile! Jij #DTV. Goed bezig!

Bekie schreef:

Way to go Suzy.  Dít is een echte oplossing. Bedankt! 


In dat geval @Bekie, kan je het misschien ook als Oplossing aanduiden?

BertXL | Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden