24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com
ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!
groeten bill
Opgelost! Ga naar oplossing.
Is ook doorgegeven aan safeonweb.
En de volgende:
Astrodice <support-4291806976@elements.newmissiononline.com>
Uw Huisarts <support-2611209682@courtroom.newmissiononline.com>
Het loopt echt de spuitgaten uit
......... [support-.........@outerwear.newmissiononline.com]
Verschillende keer per dag.
Graag actie aub.
Ben ik de enige , waarschijnlijk niet met ...................newmissiononline.com
Niet normaal !!
Nieuwe mail die aanmaant tot betaling.
De mail komt van cjib@rijksoverheid.nl en gaat over het niet betalen van een boete.
Ik heb de mail alvast geforward naar de fraudehelpdesk (zoals gemeld op de website van CJIB NL)
De mail lijkt akelig echt, maar klopt niet.
support-4227750439@cox.newmissiononline.com
Het wordt echt gortig, drag &drop van de content onderdelen ui de header in mijn apple mail preferences spamfilter haalt niets uit, blijft maar komen
.......................................... newmissiononline.com, ze blijven maar komen zonder dat ze in de map ongewenste map terecht komen.
Het begon enkele weken geleden met 1 mail, nu loopt het al op tot 7 mails.
Niemand een oplossing ??????
@PaulWschreef:Het wordt echt gortig, drag &drop van de content onderdelen ui de header in mijn apple mail preferences spamfilter haalt niets uit, blijft maar komen
Misschien hét moment om Apple Mail in te ruilen voor een andere mailclient? Mozilla Thunderbird draait ook onder iOS en diens spamfilters (een zelflerende en eentje gekoppeld aan lijsten zoals SpamPal of SpamAssassin) zijn héél effectief. TB waarschuwt zelfs in geval van phishing.
@PaulWschreef:Het wordt echt gortig, drag &drop van de content onderdelen ui de header in mijn apple mail preferences spamfilter haalt niets uit, blijft maar komen
Zet enkel de domeinnamen in je e-mail regels in webmail.
Dan worden ze gefilterd voor ze bij je binnen komen op mac mail.
Van een mailadres zoals support-4227750439@cox.newmissiononline.com zet je dus enkel newmissiononline.com in je regel en duid aan "van" "bevat"
Ik heb er momenteel 30 in staan en het is bij mij nu (voorlopig) opgehouden.
@sb Spam heeft weinig met de e-mail client te maken, je moet overal je e-mail regels instellen. Daarom beter zo snel mogelijk aanpakken en dat is in dit geval dus op de server zelf. Webmail is daar heel handig voor.
@Puchschreef:@sb Spam heeft weinig met de e-mail client te maken, je moet overal je e-mail regels instellen. Daarom beter zo snel mogelijk aanpakken en dat is in dit geval dus op de server zelf. Webmail is daar heel handig voor.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik haal spam gewoon binnen via mijn mailclient. Een mailclient waar je én zelf regels kan instellen én die bovendien beschikt over 2 ingebouwde spamfilters (eentje zelflerend, die moet je in het begin "trainen", en de andere gekoppelde aan een spamlijst) is imho superieur aan de simpele regels die je met TN webmail kan instellen.
Ik moet bovendien niet constant regels instellen in TB. Mijn mailclient "weet" intussen wel wat spam is en wat niet. Heel zelden heb ik te maken met een false positive. En niet alleen dat, TB waarschuwt ook nog eens voor mails waarvan vermoed wordt dat het "scam" (phishing) is. Het enige wat ik moet doen is nu en dan eens kijken in mijn Junk folders (die automatisch mails verwijderen die ouder zijn dan 14 dagen), om te zien of er geen false positive tussenzit.
Hier is weer een vrachtje:
TestoUltra Testostérone Enchancer <support-0518532731@cox.newmissiononline.com>
[Loca]lladies.info <support-4559153731@cox.newmissiononline.com>
Ray-Ban deals <support-1532867254@courtroom.newmissiononline.com>
NIKE Promotie <support-9776726532@hill.newmissiononline.com>
Côte D'Or Assortiment ! <support-2365548456@esta.newmissiononline.com>
En hier zijn we weer met de mails van die smeerlappen:
info@critic.specialsecure.com
358053@psu.PerfectExtra.com
nog een
info@lesotho.videossocial.com
Daar is de volgende al: