Beantwoorden
Art1953
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
π-DAY! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Spamfilter aanpassen : gewone mails gaan naar spam

Beste,

 

De laatste 2 weken ondervind ik dat "gewone" mails ook in de spam komen. Ik ben voorzitter van een vereniging en nu verdwijnen veel mails van onze leden gewoon in de spam/ongewenste mails.
Vroeger hier nooit problemen mee gehad. Is er onlangs iets veranderd in de spamfilter.
Graag een oplossing hiervoor want dit is heel vervelend en zo gaan er mails verloren.
Alvast bedankt voor de reactie.
Arthur

 

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spamfilter aanpassen : gewone mails gaan naar spam

Nu ben ik ook eens in mijn spambox gaan kijken en blijkt dat er effectief niet verdachte mails als spam aanzien worden o.a van verdacht@safeonweb.be, wat niet de bedoeling kan zijn denk ik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spamfilter aanpassen : gewone mails gaan naar spam

Ik weet niet of het klopt of dat het alleen maar wishfull denken is van mij, maar mijn impressie is dat de meeste spamfilters gedeeltelijk zelflerend zijn. Als je bepaalde afzenders altijd merkt en verplaatst naar de spam, gaat dit na een zekere tijd automatisch gebeuren. Het omgekeerde, bepaalde spamberichten merken als gewenst, resulteert dan ook na zekere tijd dat ze niet meer automatisch in de spam komen. Opdat dit zou werken (voor zover dit alles geen verkeerde illusie is van mij), mag men de spamberichten niet direct wissen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spamfilter aanpassen : gewone mails gaan naar spam

Voor zo ver ik weet wordt er voor spam vooral met spamlijsten gewerkt. Onder Thunderbird gebruik ik bijvoorbeeld de spamlijsten van SpamPal, maar er zijn nog anderen, bijvoorbeeld SpamAssassin. Daarnaast beschikt TB wel over een zelflerende filter, maar die maakt deel uit van het programma.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes