Beantwoorden
christelver
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Mijn Telenet - e-mail login wijzigen

Hallo

Ik tracht een email adres te veranderen van 1 telenet account A naar een andere B.  Probleem is dat bij de  account B  het email adres dat ik wil veranderen ook  de persoonlijke login is.  Hoe kan ik dat veranderen?

Ik heb de inhoud vd mailbox verbonden aan dit email adres al gesaved. Ik heb  in account B al een tweede mailbox gemaakt maar ik zie geen manier om dat email adres dat ook als persoonlijke login te wijzigen zodat ik het kan vrijgaven en op account A toevoegen.

Na 4 telefoons naar telenet waar ik telkens een andere uitleg krijg ben ik ten einde raad. Ze zeggen dat ik dat zelf moet doen maar ik zie niet hoe. Ofwel doen zij het en dan duurt het 5 dagen eer  het email adres terug actief kan gebruikt worden in account A.  Het is belangrijk dat ik het email adres onmiddellijk kan switchen zodat het verder  kan  gebruikt worden. bedankt alvast  voor de hulp

0 Likes
4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet - e-mail login wijzigen

@christelver 

Welke oplossing er ook komt, dat "onmiddellijk" is toch relatief hoor. Je moet een adres "vrijgeven" op het ene account alvorens je het kunt gebruiken in het andere account. En of die vrijgave "onmiddellijk" overal doorgegeven wordt ... ???? Ik weet niet of het vijf dagen gaat duren, maar een dag zou ik toch wel voor mogelijk houden.

 

Tenzij ik mij hier sterk vergis, maar dan zullen de collega's mij wel verbeteren Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mijn Telenet - e-mail login wijzigen

Dat duurt normaal gezien geen 5 dagen hoor. Voor zo ver ik weet is dat e-mailadres onmiddellijk beschikbaar van zodra je het vrijgeeft. Hier kan je vinden hoe je verhuist (Er staat "veranderen", ik veronderstel dat je "verhuizen" bedoelt?) van mailbox naar mailbox:

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-e-mailadres-verplaatsen-naar-andere-telenet-mailbo...

 

In jouw geval gaat het dan wel om een mailbox van een andere account.

 

Wat account B betreft: elke mailbox heeft 5 aliassen, dus je kan dat adres toch gewoon aanmaken en de persoonlijke login laten staan, niet? In principe kan je tot 10 mailboxen aanmaken, dus desnoods maak je een nieuwe.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Mijn Telenet - e-mail login wijzigen

Er moet altijd 1 persoonlijke login achterblijven voor de account.

Je zal een nieuwe persoonlijke login moeten aanmaken om de oude te kunnen verwijderen.

 

Er moet ook 1 e-mailadres achterblijven op de mailbox (de hoofdmailbox).

Je zal het oude mailadres moeten wijzigen en daarna vrijgeven.

 

  • Meld aan op Mijn Telenet aan met de persoonlijke login A
  • Maak een tweede mailbox aan met een nieuw mailadres (e.g. nieuweperslogin@telenet.be).
  • Meld af van Mijn Telenet
  • Surf naar https://www2.telenet.be/nl/profiel/profiel/ en volg de stappen, kies bij "Dit ben ik" de laatste login.
  • Vul de gegevens verder aan (naam, voornaam, geboortedatum, gsm-nummer)
  • Surf naar Mijn Telenet en meld aan met het nieuwe mailadres
  • Ga naar Gebruikers en verwijder de persoonlijke login met het oude mailadres dat je wil overzetten.
  • Ga naar Mailboxen en wijzig het mailadres dat je wil vrijgeven. Zet er bijvoorbeeld 123 achter (e.g. oudemailadres123@telenet.be) en klik op Bevestig aanpassingen.
  • Geef het oude mailadres nu volledig vrij via: verwijder het definitief
  • Het oude mailadres kan nu worden gekoppeld aan account B
christelver
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Mijn Telenet - e-mail login wijzigen

Super hard bedankt!  de stap ' wie ben ik'  is degene die dus  ontbreekt in alle instructies en waar ik naar op zoek was.  Agents van telenet hebben er ook niet op gewezen.

maar het is dus nu gelukt  de mailbox over te zetten en het email adres onmiddellijk  te koppelen aan de andere account

Merci!