Beantwoorden
Nico21
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Synchronisatie probleem met Outlook

Hey,

Ik gebruik Outlook op de PC en op de Smartphone. Blijkbaar lukt de synchronisatie niet helemaal goed. Op de PC krijg ik de mailtjes goed binnen en zet ik ze in desbetreffende mappen. Op de Phone zie ik de mailtjes ook op de Inbox maar de mappen komen niet overeen met de PC. Hier zijn de mappen van een hele tijd geleden en helemaal niet dezelfde dan op de PC. Kort samengevat, de inbox is hetzelfde maar de mappen niet. Weet er iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Synchronisatie probleem

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synchronisatie probleem met Outlook

Op de smartphone via IMAP en op de PC via ¨POP3? Dan zal het zeker niet lukken. Je moet op beide IMAP gebruiken en dan kan je uw mappen synchroniseren. En als je een nieuw account gemaakt hebt op uw PC via IMAP want een POP3 veranderen naar IMAP lukt niet. Dan kan je op het nieuwe account met het zelfde mailadres uw mappenstructuur maken en dan klik je rechts op postvak in en daat zie je staan 'IMAP mappen" daar klik je op en volg je de instructies. Dan komen die mappen ook op je webmail en via uw webmail ook op uw smartphone.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Nico21
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Synchronisatie probleem met Outlook

Beste,

Alvast van harte bedankt voor je reactie.

Ik heb ondertussen gezien dat mijn outlook op de PC met een POP is.

U zegt dat ik dan een nieuw account moet aanmaken met IMAP omdat het anders niet zou lukken.

Nu ben ik echt zo een leek dat ik dat ook niet weet hoe het moet. 😞

Ben ik dan alles van mailverkeer kwijt nadien?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synchronisatie probleem met Outlook

Nee hoor, laat hetgeen er nu is maar zoals het is. Maar maak een nieuwe account aan maar kies dan voor IMAP. Procedure is hetzelfde. Dan zal je 2 dezelfde accounts zien staan. En dan ben je vrij om eventueel de mails van vroeger die je wil bewaren in die account onder te brengen. Of gewoon te laten staan als archief.

Klik bovenaan links op "bestand" in Outlook

Dan zal je daar zien "Account toevoegen"

Je geeft uw mailadres in en klik op geavanceerde opties.

Ik wil mijn account handmatig instellen. En volg de instructies.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Synchronisatie probleem met Outlook

Wanner je POP3 gebruikt dan downlaod je de emails van de server, en worden ze standaard vanaf de server verwijderd. Vervolgens lukt het je niet om met een ander apparaat via IMAP de mails te bekijken.

Je zult dus op de PC het POP3 account moeten uitschakelen, anders blijft het probleem bestaan. Ik ben geen outlook gebruiker. Mischien kun je de server wissen, om zo te proberen dat dit account geen emails meer zal ophalen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Synchronisatie probleem met Outlook


@Arnie  schreef:

Wanner je POP3 gebruikt dan downlaod je de emails van de server, en worden ze standaard vanaf de server verwijderd. Vervolgens lukt het je niet om met een ander apparaat via IMAP de mails te bekijken.


Dat hangt af van de instellingen van je e-mail client. Je kan POP3 zo instellen dat de mails op de server blijven staan.

Het probleem van de TS is niet dat zijn mails uit de Inbox verdwijnen, maar dat hij de mappen die hij aangemaakt heeft in Outlook (POP3) niet ziet op zijn Smartphone (IMAP) ...

 


@Nico21  schreef:

U zegt dat ik dan een nieuw account moet aanmaken met IMAP omdat het anders niet zou lukken.

Nu ben ik echt zo een leek dat ik dat ook niet weet hoe het moet. 😞

Ben ik dan alles van mailverkeer kwijt nadien?


Je moet inderdaad een nieuwe IMAP account aanmaken in Outlook, naast de bestaande POP3 account, en dan je mappen overbrengen naar de nieuwe account.

 

Maar als je echt zo'n leek bent, zou ik de hulp inroepen van een vriend/kennis die er wel iets van af weet. Want een verkeerde beweging kan er inderdaad voor zorgen dat je mappen of mails verliest ☹️.

En waarschijnlijk heb je ook nog nooit een back-up gemaakt van jouw *.PST bestanden? Dan heb je tot nu toe al geluk gehad dat je nog niets kwijt bent 🤔

0 Likes