Beantwoorden
Pitou
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet E-Mail forwarding staat actief, maar waar?

Situatie is alsvolgt:

 

  • Telenet e-mail werd ooit ingesteld om alle e-mail berichten te forwarden naar mijn Microsoft Live e-mail adres.
  • Lokaal op mijn PC heb ik een Outlook 2007 (en ook Thunderbird) staan. De enige account die hierin geconfigureerd staat is mijn Microsoft Live account. Er staat geen Telenet account geconfigureerd.
  • Tot deze ochtend ontving ik forwards van Telenet naar mijn Live adres prima. Deze ochtend kwam niets meer binnen.
  • Heb vervolgens ingelogd op Telenet Webmail, daar zag ik geen e-mail berichten staan (in geen enkele folder). Heb in webmail een test bericht verstuurd van mijn telenet email adres naar mijn telenet adres. Die mail verscheen in de verzonden folder maar kwam niet binnen in de Inbox van webmail. De e-mail kwam ook niet binnen in mijn lokale Outlook/Thunderbird.
  • Wanneer ik in Telenet webmail naar Instellingen > E-mail regels ga kijken, dan staan daar geen regels ingesteld voor inkomende berichten. Ik had verwacht dat ik hier de forwarding regel naar mijn Live adres zou vinden, NIET DUS.
  • Contact opgenomen met Telenet klantendienst. De dame die ik aan de lijn had heeft een soort reset gedaan van mijn Telenet e-mail. Daarop stuurde ze een test bericht, ook dat bericht kwam niet aan in de webmail inbox. Vervolgens werd een afspraak gemaakt omdat het volgens haar een instelling zou zijn in mijn Outlook.
  • Een half uur later zie ik de test e-mail die zij verstuurd heeft naar mijn telenet mail adres dan toch in mijn Outlook/Thunderbird toekomen. De forwarding werkt dus opnieuw al twijfel ik nu wel of het terug werkt zoals het hoort. Ik heb ook de indruk dat een deel berichten gewoon kwijt ben.
  • Terug ingelogd op Telenet Webmail om te zien of ik nu wel een forwarding E-mail regel kon vinden, niet dus!

Ik probeer nu te achterhalen hoe en waar die mail forwarding is ingesteld. 

 

Iemand tips?

0 Likes
3 reacties
Pitou
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet E-Mail forwarding staat actief, maar waar?

Gevonden!

 

Naast de mogelijkheid om een forward in te stellen onder Instellingen > E-mail regels zit er ook een mogelijk onder Instellingen > Email waar je kan instellen om inkomende berichten door te sturen naar een ander e-mail adres.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet E-Mail forwarding staat actief, maar waar?

Ik heb hier al sinds vanochtend hetzelfde probleem.

Bij telenet weten ze van geen issues, ik zou de enige zijn terwijl ik al getest heb met de account van mijn ouders en ook daar komen de forwards niet meer aan op hun outlook.com adres.

Dan maar chatten met technische dienst en kreeg ik onderstaand antwoord :

goed dat je ons contacteert. Enige tijd geleden was er een algemeen issue bij Hotmail, die onze mailservers blokkeerde. Dit zou intussen door Hotmail (outlook/Live, msn..) opgelost moeten zijn. Langs onze kant zouden er geen problemen zijn. Dit is ook een van de eerste meldingen die we hierover krijgen, waardoor dit vermoedelijk een issue bij Outlook/Hotmail gaat zijn. Kevin

0 Likes
Pitou
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet E-Mail forwarding staat actief, maar waar?

Ik ontvang doorgaans een 60 tal e-mails per dag van HLN, Knack, De Tijd, etc. die van mijn Telenet email adres worden doorgestuurd naar de Outlook/Live account. Sinds deze ochtend kreeg ik niets meer binnen. 

 

Als ik de doorstuur functie in Telenet webmail uitschakel, dan komen de e-mails van bovenstaande bronnen wel binnen op mijn Telenet webmail. Schakel ik die doorschakel functie in, dan komen ze niet meer toe op mijn Outlook/LIVE adres.

 

Er is dus wel degelijk iets gewijzigd aan de doorstuur/forward functie sinds deze ochtend.

 

De Telenet helpdesk was helaas geen hulp in deze kwestie. Dit zijn eerste lijns agenten die voor elk probleem een draaiboekje volgen maar echt diep of ver gaat dat niet. Het beperkte zich tot een test mail en een soort "reset" maar toen ik sprak over mails doorsturen, dan hoorde men het donderen in Keulen. 

0 Likes