Beantwoorden
BrunoDT
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Telenet Webmail gebruiken voor iCloud email account

Iemand een idee hoe ik mijn iCloud email kan binnenkrijgen via de Telenet Webmail applicatie?

Ik zie dat het via Instellingen/Accounts mogelijk is om een externe account toe te voegen en de status wordt als "OK" weergegeven, maar ik krijg toch geen emails te zien.

 

Wegens Telenet's stopzetten van het forwarden van custom domains heb ik voor de hele familie iCloud email (met custom domain) aangemaakt. Dat stukje werkt dus.

Maar de Telenet Webmail heeft alle oude emails en een folderstructuur die ik zou willen overnemen. Door de oude (Telenet) account en de nieuwe iCloud account samen in 1 applicatie te krijgen hoop ik mijn organisatie wat sneller op orde te krijgen.

Bovendien vie ik de Telenet Webmail applicatie best gebruiksvriendlijk, dus misschien blijf ik die dan wel gebruiken.

Tags (1)
2 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet Webmail gebruiken voor iCloud email account

Iemand die @BrunoDT kan helpen om Telenet Webmail in te stellen voor de iCloud e-mail accounts? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telenet Webmail gebruiken voor iCloud email account

Eerste vraag is natuurlijk of het wel een goed idee is om de Telenet Wemail App te gebruiken om e-mails uit de i-Cloud accounts binnen te halen.

Deze zal als een 2de e-mail account, naast je Telenet account, in de App verschijnen (met zijn eigen imap Folder structuur).

 

Maar los daarvan, zal je volgens mij voor iedere i-Cloud account een apart "App-specific" paswoord moeten aanmaken.

Je moet dus eerst inloggen met je Apple-ID, dan Manage > Secuirty > App-specific Passwords > Generate Password.

Met je normale Apple-ID en paswoord zal dat normaal niet lukken (2F authentication).