Telenet E-Mail forwarding staat actief, maar waar?
Situatie is alsvolgt:
- Telenet e-mail werd ooit ingesteld om alle e-mail berichten te forwarden naar mijn Microsoft Live e-mail adres.
- Lokaal op mijn PC heb ik een Outlook 2007 (en ook Thunderbird) staan. De enige account die hierin geconfigureerd staat is mijn Microsoft Live account. Er staat geen Telenet account geconfigureerd.
- Tot deze ochtend ontving ik forwards van Telenet naar mijn Live adres prima. Deze ochtend kwam niets meer binnen.
- Heb vervolgens ingelogd op Telenet Webmail, daar zag ik geen e-mail berichten staan (in geen enkele folder). Heb in webmail een test bericht verstuurd van mijn telenet email adres naar mijn telenet adres. Die mail verscheen in de verzonden folder maar kwam niet binnen in de Inbox van webmail. De e-mail kwam ook niet binnen in mijn lokale Outlook/Thunderbird.
- Wanneer ik in Telenet webmail naar Instellingen > E-mail regels ga kijken, dan staan daar geen regels ingesteld voor inkomende berichten. Ik had verwacht dat ik hier de forwarding regel naar mijn Live adres zou vinden, NIET DUS.
- Contact opgenomen met Telenet klantendienst. De dame die ik aan de lijn had heeft een soort reset gedaan van mijn Telenet e-mail. Daarop stuurde ze een test bericht, ook dat bericht kwam niet aan in de webmail inbox. Vervolgens werd een afspraak gemaakt omdat het volgens haar een instelling zou zijn in mijn Outlook.
- Een half uur later zie ik de test e-mail die zij verstuurd heeft naar mijn telenet mail adres dan toch in mijn Outlook/Thunderbird toekomen. De forwarding werkt dus opnieuw al twijfel ik nu wel of het terug werkt zoals het hoort. Ik heb ook de indruk dat een deel berichten gewoon kwijt ben.
- Terug ingelogd op Telenet Webmail om te zien of ik nu wel een forwarding E-mail regel kon vinden, niet dus!
Ik probeer nu te achterhalen hoe en waar die mail forwarding is ingesteld.
Iemand tips?
Labels: