Beste,
Mijn vader heeft zojuist een nieuwe gsm gekocht (Lenovo P2) en hier is geen standaard Mail app meer op.
Nu heb ik vernomen dat dit via Gmail gebeurt of zelfs apps zoals Outlook en dergelijke..
Probleem is, ik krijg mijn vader zijn telenet account absoluut niet ingesteld hier op.
Ik snap dat je voor een telenet account overige/Imap of pop3 moet kiezen
Als ik dit met MIJN account doe (Voorbeeld@telenet.be) dan duurt het 5 seconden om me te configureren en voila, mijn mailbox staat op zijn telefoon.
Maar als ik mijn vader zijn account wil toevoegen (Voorbeeld2@telenet.be)
Dan komt er altijd een foutmelding te staan.. Meestal dat de naam of wachtwoord fout is, terwijl dit in werkelijkheid helemaal niet zo is want telenet webmail logt hij perfect in..
Ook zeg ik er best bij dat:
Zijn telenet account het beheerders account is hier in huis
Als ik @telenet vervang door @pandora bij mij, dan krijg ik dit gewoon bij telenet aan, maar hij heeft blijkbaar ook een @pandora account bij Outlook mail (vroegere hotmail)
Heeft iemand dit probleem al eens gezien en is er een makkelijke oplossing voor?
Bewerkt: Ik heb zijn mail ingesteld gekregen en hij kan mails inhalen, maar niet versturen?
Bij de imap server staat zijn email en een paswoord (authenticatie vereist)
Maar als ik dit bij smtp wil instellen staat er dat email en paswoord fout zijn (wat niet zo is)