24775
netweters
|
152623
antwoorden
|
20723
vragen
|
Beste,
Ik snap dat je voor een telenet account overige/Imap of pop3 moet kiezen
Als ik dit met MIJN account doe (Voorbeeld@voorbeeld.be) dan duurt het 5 seconden om me te configureren en voila, mijn mailbox staat op zijn telefoon.
Maar als ik mijn vader zijn account wil toevoegen (Voorbeeld2@voorbeeld.be)
Dan komt er altijd een foutmelding te staan.. Meestal dat de naam of wachtwoord fout is, terwijl dit in werkelijkheid helemaal niet zo is want telenet webmail logt hij perfect in..
Nu is het me gelukt om zijn mail op de telefoon te krijgen en mails in te halen, maar hij krijgt er geen verstuurt..
Als ik kijk bij uitgaande instellingen kan ik geen adres of wachtwoord instellen want dan krijg ik de foutmelding dat naam of paswoord fout is, wat niet zo is..
Hey Jordi
Kun je eens zien of de volgende instellingen correct zijn op het toestel, onderaan het artikel heb je ook de Mobile configurator misschien eens handig om dit na te checken?
Groetjes
Hoi Mirror,
Die instellingen staan er correct op en bij de mobile configurator staat de gsm niet tussen ..
Groetjes
Jordi
De instellingen voor inkomende email lijken in orde aangezien ik ze kan binnenhalen..
Maar bij uitgaande als ik "inloggen vereisen" wil aanvinken, en ik geef mijn email/wachtwoord in dan krijg ik de foutmelding dat email of wachtwoord fout is, maar deze is niet fout..
Voorlopig geen oplossing, wel een opmerking. Zou je die adressen willen aanpassen? Dit is een openbaar forum en het zijn mogelijk geldige adressen.
Verander @ door AT of gebruik .example zoals omschreven in RFC 2606.
https://tools.ietf.org/html/rfc2606
Alvast bedankt!
Edit: Dit bericht werd ook hier gepost:
https://community.telenet.be/t5/Smartphone/Telenet-Mail-instellen/m-p/27130
Mijn reactie is daar te vinden.
Sommige toetsenbord-apps durven wel eens een spatie in het mailadres te zetten.