Beantwoorden
Guust7000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

Ik ben sinds 3 dagen gehacked. FB en IG zijn al opgelost maar nu dus ook in de mail. Mijn vader idem. 
De gekende bitcoin mails kwamen ook reeds binnen, evenals mijn paswoord uitgeschreven in zijn mail. Echter kan ik nu niks meer sturen, noch ontvangen. 
Wat kunnen we hieraan doen? Thx

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Gehacked en kan niks meer verzenden of ontvangen 🙄

0 Likes
15 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

Spreek je nu over Telenet mail? Kan je nog in uw webmail van Telenet? Of spreek je over andere mailboxen?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guust7000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

Inderdaad, telenet mail. Webmail kan ik ook niet meer op. Ik kan dus ook niet inloggen op telenet.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

Voor webmail. Ga er naartoe en geef je mailadres in. Klik daarna  op paswoord vergeten. Dan zal je de melding krijgen dat er een code verzonden wordt naar gsm nr. xxx xx xx yy waarbij yy de laatste 2 nummers van je gsm zouden moeten zijn. Is dit niet zo? Contacteer Telenet op 051 66 66 66 en vraag een nieuw paswoord. Met dat nieuw paswoord ga je terug kunnen inloggen. Ga dan ook eens kijken in "Mijn Telenet" met datzelfde lgin en paswoord bij "Gebruikers". Kijk daar na of er geen ongewenste gebruiker in staat. En kijk de gegevens van de gewenste gebruikers na. Pas die zonodig terug aan, verwijder de ongewenste gebruiker en lukt dit niet contacteer dan terug Telenet zodat zij dat kunnen oplossen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Guust7000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

Ok dank - ik bel naar telenet dan. 
Het feit dat ik niks meer kan verzenden, noch binnenkrijgen is een blokkage door de hack? 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

Als je op de Netweters bent, kan je rechtstreeks klikken op Mijn Telenet en op Webmail. Heb je dat al geprobeerd?

Guust7000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

Awel, dat is het bizarre. Ik kom op een webmail terecht die ik niet ken. Mijn naam met een 5 achter. 
ik ben wel ooit op de account van mijn ouders thuis gestart. 
Mijn vader heeft idem probleem als mij voor. Maar als ik naar hun login ga, zie ik mijn account niet meer staan. Dus mijn piexxxxxxxxgxe@telenet.be ‘zweeft’ ergens. 

mailadres gemaskeerd voor veiligheidsreden door @igvfer 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

Dus je kan niet op je webmail met je mailadres als login? Bij paswoord vergeten komt er geen GSM nummer eindigend op de cijfers van uw nummer? Dan wordt het hoog tijd om de klantendienst te bellen wat je al lang zou moeten gedaan hebben. Hou eventueel je klantennummer en dat van je ouders bij de hand.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

Als de gebruiker geen client settings veranderde (en Telenet geen server settings of versie of software veranderde), dan is, wanneer e-mail niet meer werkt, het inderdaad mogelijk dat het paswoord van de gebruiker veranderd is (wat anders? behalve, misschien, een plots opduikende bug).

 

Wat ik me dan (off topic) afvraag is : waarom zou een slechterik, die zo ver raakt dat hij op iemands account een extra gebruiker kan aanmaken, het paswoord van de ge-hacked-e gebruiker zelf willen veranderen? ... Dat valt toch meteen op? Stel: de bedoeling is om spam te verzenden via die extra gebruiker op iemands account. Het lijkt me dan efficienter zulks te doen zonder een spoor van paswoord verandering achter te laten...

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

@NofanTasiIk vraag mij het ook af, maar het is bij mij toch 4 keer gebeurd. Ik weet nog altijd niet wat de bedoeling juist was maar zeer nobel waren ze denk ik niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

@NofanTasi 

Omdat het maar een halve slechterik is. Gewoon voor de kick, zonder bedoeling andere bedoeling. Gewoon een andere schakering van grijs.

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker


@janne_man  schreef:

Omdat het maar een halve slechterik is. Gewoon voor de kick, zonder bedoeling andere bedoeling. Gewoon een andere schakering van grijs.


@janne_man  😎 zou inderdaad kunnen !

 

Ik dacht soms ook eerder pikzwart: misschien is het een afleidingsmanoeuvre om ondertussen elders (op andere account(s)) ongestoord verder te gaan ...

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

 


@NofanTasi  schreef:

Ik dacht soms ook eerder pikzwart: misschien is het een afleidingsmanoeuvre om ondertussen elders (op andere account(s)) ongestoord verder te gaan ...

Kan ook. Alles is mogelijk.

0 Likes
Lixhe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

Wij hebben hetzelfde probleem op ons hoofd mailaccount. We kregen gisteren steeds melding dat onze mail niet bestond, Telenet gecontacteerd en opeens ging het terug. Wachtwoord moeten veranderen en tot vaststelling gekomen dat er veel Franstalige mails verzonden zijn via onze webmail. Deze middag konden we weer niet inloggen, paswoord moeten herstellen en zagen we dat iemand om 9:30u opnieuw ons wachtwoord veranderd had.. er blijven vreemde mails komen. Is iets over een juridische klacht voor seksuele handelingen naar grote groepen personen met dreiging om naar politie te stappen. We hebben ook melding gemaakt bij politie op aanraden van helpdesk… maar verder kunnen ze weinig doen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Webmail geblokkeerd door hacker

Ik heb het ook voorgehad; tot 3 keer toe. Het is uiteindelijk gestopt nadat Telenet, na aanpassing van mijn account, alle openstaande verbindingen had afgesloten. Want zolang een verbinding openstaat kunnen ze aanpassingen doen. Ze hebben daarvoor geen nieuw paswoord nodig. Als alle verbindingen afgesloten worden zijn ze verplicht om opnieuw in te loggen met het nieuwe paswoord dat ze niet kennen.

Ondertussen is bij mij gebleken dat ze via mijn mailadres een beleggingsaccount (Look & Fin) gekraakt hadden. Hij heeft er wel zijn naam achtergelaten en ook het gsm nummer die hij gebruikt had, maar was net niet snel genoeg om andere gegevens aan te passen. Ondertussen heb ik alles terug.

Nog dit meegeven: Ik heb online aangifte gedaan maar dat is blijkbaar niet voldoende want ik werd uitgenodigd om op kantoor nog eens hetzelfde te doen. Na een paar weken kreeg ik het bericht dat er geen gevolg werd aan gegeven, wegens onvoldoende gegevens???????? Ze hadden nochtans een gsm nummer van een prepaidnummer bij Lycos Mobile die ze eventueel konden natrekken.  Conclusie: We helpen de burger als we al eens naar zijn klacht luisteren, hem wat tijd laten verliezen en voor de rest doen we er niets mee.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.