24773
netweters
|
152595
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds enkele dagen duurt het toch wel 30 seconden vooraleer Telenet Webmail zich opent na het inloggen.
Wat is de reden daarvan?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb nogmaals uw advies opgevolgd en uw order perfect uitgevoerd.
Resultaat: alles blijft bij het oude.
Wanneer ik klik op Telenet Webmail verschijnt er :'wachten op telenet'.
Daarna 'Telenet Webmail wordt geladen'
Pas dan verschijnt het inlogscherm.
Het wachten duurt ongeveer 30 sec.
Wanneer ik klik op Telenet Community gaat dat snel (zoals vroeger)
Ik heb meermaals gebeld naar technische dienst van Telenet.
Daar zegt men dat mijn internetverbinding perfect is en dat mijn 2 desktops moeten nagekeken worden door een ervaren ICT-er.
Mijn download-snelheid is gemiddeld 191Mbps.
Mijn 2 desktops zijn met een plug-in direct verbonden met de modem.
Mijn echtgenote heeft een laptop met Wifi-verbinding en die heeft een download snelheid van 80Mbps.
Wanneer zij met haar laptop klikt op Telenet Webmail verschijnt het inlog-logo snel.
4 weken geleden heb ik een nieuwe modem gekregen.
Voor zover ik me herinner zijn de problemen dan begonnen.
Op 14/6/2017 werkt Telenet in Belsele voor de 3e keer dit jaar aan het internet.
De technicus, die de nieuwe (witte)modem geplaatst heeft vertelde me dat ik gratis gans mijn Telenet-installatie kan laten uittesten.
Wat is uw mening?
Je Telenet installatie zal wel in orde zijn als je echtgenote geen problemen heeft.
We gaan nog wat verder zoeken, je moet niet onnodig geld gaan uitgeven. 🙂
Kan je even tonen welke programma's je allemaal geïnstalleerd hebt?
Edit:
Open 'cmd' nog eens als administrator en voer al deze commando's uit. Herstart daarna je computer en probeer opnieuw de website te laden.
Edit2:
Kun je ook even het commando 'nslookup webmail.telenet.be' invoeren en daar een screenshot van nemen?
U gaf het advies:
Kun je ook even het commando 'nslookup webmail.telenet.be' invoeren en daar een screenshot van nemen?
Het screenshot is:
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Windows\system32>nslookup webmail.telenet.be
Server: gent02.dnsresv6.prd.telenet-ops.be
Address: 2a02:1800:100::42:2
Niet-bindend antwoord:
Naam: webmail.telenet.be
Addresses: 2a02:1800:100:3::10:1
2a02:1800:100:3::10:2
195.130.132.24
195.130.132.25
C:\Windows\system32>
heb je die andere commando's al uitgevoerd?
Ik heb alle commando's uitgevoerd en de desktop weer heropgestart.
Daarna geklikt op telenet webmail.
Resultaat:geen verbetering!!
Ik heb de dns aangepast en uw order uitgevoerd.
Antwoord is:
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Windows\system32>nslookup webmail.telenet.be
Server: gent02.dnsresv6.prd.telenet-ops.be
Address: 2a02:1800:100::42:2
Niet-bindend antwoord:
Naam: webmail.telenet.be
Addresses: 2a02:1800:100:3::10:1
2a02:1800:100:3::10:2
195.130.132.25
195.130.132.24
C:\Windows\system32>
Wat moet ik nu doen?
PC terug opstarten?
Ik heb de PC terug opgestart.
Resultaat:
Voor Telenet Webmail is er niets veranderd.
Het blijft traag na het aanklikken van Telenet webmail.
Klikken op Telenet community laat direct het inlogvenster zien en inloggen gaat perfect.
Idem voor Mijn Telenet.
Je gebruikt IPv6 ik had dat eerder moeten zien...
Kun je voor IPv6 ook even de dns aanpassen? (Je kan het op dezelfde plek terugvinden maar dan iets lager.)
Dit zijn de DNS servers:
Doe daarna nog eens de nslookup (en maak er een screenshot van, dat is alleen informatie, het doet voor de rest niets.) en ook "ipconfig /flushdns" en "ipconfig /registerdns"
1.Toen ik de DNS heb veranderd kreeg ik geen netwerkverbinding meer !!!
2.Mijn desktop werkt over t'algemeen traag.
Zou formatteren een oplossing zijn?
Vreemd. Formatteren kan een oplossing zijn maar heb je op je andere pc niet hetzelfde probleem? Ik vind het ook vreemd dat je nu al een ipv6 dns gebruikt. Heb je dat zelf ingesteld of heb je niet veranderd aan de instellingen van je modem? (Ik heb het niet over wat ik aan je had gevraagd.)
Kun je de volgende screenshots zoals je hier kan zien zelf ook eens maken en doorsturen? (Je kan dat gemakkelijk doen met knipprogramma en bij modus op vensterknipsel zetten. Dat staat standaard op Windows)
Beste Principis,
Op 14/6/2017 heeft Telenet de ganse dag gewerkt aan het netwerk in 9111.
Mijn probleem met Telenet Webmail is nu opgelost!!!
Ik bemerk dat op mijn beide desktops de surfsnelheid merkelijk hoger is.
Blijkbaar was er toch een probleem met het Telenet netwerk in mijn regio!!!
Mag ik u bedanken voor uw deskundig advies
Goed om te horen! 🙂 En graag gedaan ook al heb ik je niet kunnen helpen.
Ik vind het nog steeds vreemd dat het probleem niet op elke computer voorkwam
Dan heb ik u verkeerde info gegeven.
Sorry
Het probleem met Telenet Webmail kwam voor op mijn beide desktops
en is nu op beide desktops opgelost.
Bedankt voor uw hulp
Dat had ik begrepen. 🙂
Maar je had vermeld dat het op de laptop van je echtgenote wel werkte zonder problemen.