24773
netweters
|
152595
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds enkele dagen duurt het toch wel 30 seconden vooraleer Telenet Webmail zich opent na het inloggen.
Wat is de reden daarvan?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Juist even met Fx getest hier (via bekabelde verbinding) en TN webmail opent zich quasi onmiddellijk. Heb je het al eens geprobeerd via een ander toestel of een andere verbinding?
Ik werk met een desktop met een plug-in met de modem.
Enkele weken geleden werd die modem vervangen omdat de oude kapot was.
Met de nieuwe modem ging alles perfect.
Sinds enkele dagen heb ik problemen met het inloggen op Webmail.
Het inloggen op community gaat razendsnel.
Omwille van je laatste opmerking heb ik via Pale Moon 27.x ingelogd op een andere login dan die ik gebruik voor Netweters. Ook dan opent webmail zich binnen enkele seconden.
Een nieuwe modem, zeg je, heb je die al eens even uit- en aangezet?
Ik heb de nieuwe modem al verschillende keren uitgezet en terug opgestart!!!
Heeft geen enkel effect!!
Ik heb 2 desktops.
Op de ene heb ik Google chrome en IE 11.
Op de andere heb ik IE 11.
Normaal laadt telenet webmail zich snel.
Sinds 1 week laadt Telenet webmail zich op beide desktops ABNORMAAL TRAAG
Is het enkel bij Telenet Webmail? Heb je al eens andere sites grondig getest?
Speedtest gedaan?
Bedoel je met traag laden dat het lang duurt voordat de website gevonden wordt (dus dat je nog niets ziet) of dat het echt lang duurt voordat alles van de website geladen is? Is het ook traag als je de pagina herlaadt?
IE11 gaat sowieso trager zijn 🙂
Doe dit (zie screenshots onderaan voor verduidelijking):
Ik heb op beide desktops verschillende keren een speedtest gedaan en voor beide desktops heb ik 191 Mbps download
Wanneer ik inlog op Telenet webmail duurt het lang vooraleer webmail zich opent.
In de adresbalk lees ik dan wachten op Telenet.
Eens webmail zich geopend heeft verschijnen al mijn items snel.
Wanneer ik dan verschillende items verwijder en opdracht geef om die verwijderde items te verwijderen dan duurt het ook wel 30 sec vooraleer die verwijderd zijn.
Kun je eens je DNS aanpassen?
Edit:
Als je chrome gebruikt doe dan ook even dit:
Ik heb uw advies uitgevoerd.
3 dagen ging alles goed en dan was alles weer zoals vroeger.
Ik heb gebeld met de klantendienst van Telenet.
Hun antwoord was dat wanneer mijn download snelheid normaal was het probleem niet bij Telenet lag en dat ik mijn beide desktops bij een PC-winkel moest binnendoen voor nazicht.
Het inloggen op Telenet community gaat normaal en bij de speedtest is mijn download snelheid gemiddeld 191 Mbps.
Mmh....
Je hebt je dns niet teruggezet op automatisch?
Probeer het anders eens met een andere browser bv Firefox?
Ik heb Firefox geprobeerd en dat geeft hetzelfde resultaat als bij Chrome en bij IE11
Nog een keer voor de zekerheid:
Je dns-istellingen staan nog steeds op 8.8.8.8/8.8.4.4?
Kun je dit nog eens proberen? Ik wil zeker zijn of dat de oorzaak is dat het tijdelijk werkt.