Beantwoorden
Hendershot
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet imap & Outlook 2016

Hey,

 

Ik probeer Outlook 2016 (verse installatie) te configureren, maar slaag er niet in.

De instellingen die ik gebruik zijn die uit het screenshot.

Outlook2016.png

Hiermee lukt het niet, Ik kom dan in een eindeloze loop voor mijn wachtwoord (en ja, mijn paswoord is juist).

Outlook2016_2.png

Aangezien hij steeds komt vragen naar de instellingen voor smtp.telenet.be vermoed ik dat de inkomende juist zijn, maar wat ik ook wijzig geen enkele combinatie van instellingen lijkt te werken.

 

Iemand die misschien een idee heeft?

Alvast bedankt! 

0 Likes
13 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet imap & Outlook 2016

Voor zo ver ik kan zien zijn je instellingen juist. (Ik herhaal nog maar eens) dat het me opvalt hoeveel problemen er zijn met Outlook.

 

Verder stel ik voor dat je nieuwe screenshots maakt. Ik heb de huidige afgekeurd omwille van het feit dat je volledige e-mailadres voor iedereen zichtbaar was. Vergeet niet dat dit een openbaar forum is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hendershot
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet imap & Outlook 2016

Dank je wel...

Met uitgevlakte email adres zien ze er zo uit:

Outlook2016.pngOutlook2016_2.png

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet imap & Outlook 2016

De screenshots zijn niet zichtbaar voor een gewone gebruiker. Zijn niet openbaar gezet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hendershot
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet imap & Outlook 2016

Outlook2016.pngOutlook2016_2.png

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet imap & Outlook 2016


@Janneke_Dust schreef:

De screenshots zijn niet zichtbaar voor een gewone gebruiker. Zijn niet openbaar gezet.


Normaal gezien zijn ze nu zichtbaar; ik heb de afbeeldingen juist goedgekeurd.

 

Edit: @Hendershot In de tweede screenshot is je e-mailadres nog altijd te zien.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hendershot
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet imap & Outlook 2016

Outlook2016_2.png

 

Om nog iets meer duidelijkheid te scheppen in het verhaal.

Ik heb ondertussen mijn gmail account geconfigureerd en kan nu de instellingen ook opgeven zoals ze op de telenet site staan.

Natuurlijk faalt het op deze wijze ook, maar ik heb nu wel degelijk een bevestiging dat het enkel een probleem is met de uitgaande mail.

Bijkomende vraag hieromtrent; ik heb ergens gelezen dat smtp.telenet.be enkel rekening zou houden met de eerste 8 karakters van het paswoord (uitgeprobeerd - hielp niet), maar het zette me wel aan het denken: ik heb enkele vreemde karakters in mijn paswoord zitten. Ik kan nergens vinden welke karakters toegelaten zijn in het paswoord voor smtp.telenet.be (en ik heb ook weinig zin om mijn paswoord overal te wijzigen indien dit niet de reden van de fout zou zijn)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet imap & Outlook 2016


@Hendershot schreef:

 

 Bijkomende vraag hieromtrent; ik heb ergens gelezen dat smtp.telenet.be enkel rekening zou houden met de eerste 8 karakters van het paswoord (uitgeprobeerd - hielp niet), maar het zette me wel aan het denken: ik heb enkele vreemde karakters in mijn paswoord zitten. Ik kan nergens vinden welke karakters toegelaten zijn in het paswoord voor smtp.telenet.be (en ik heb ook weinig zin om mijn paswoord overal te wijzigen indien dit niet de reden van de fout zou zijn)


Dat van die 8 karakters was vroeger waar, maar dat hebben ze gelukkig al een tijdje aangepast.

 

@ik heb in mijn wachtwoorden o.a. : ; @ staan en dat werkt. Voor zo ver ik weet kan je dus 'speciale karakters' gebruiken in je wachtwoord.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet imap & Outlook 2016

Ik heb een oude outlook2007 en daar heb ik voor SMTP TLS ingesteld omdat STARTTLS niet mogelijk is in deze oude versie.

 

Als dit niet helpt dan kan je eens proberen met @telenet.be ipv @Pandora.be , omdat telenet eigenlijk af wil van die pandora adressen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hendershot
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet imap & Outlook 2016

Als Ik SSL/TLS kies, krijg ik een foutmelding (server ondersteunt het niet, denk ik - heb al zoveel foutmeldingen gezien dat ik hier niet 100% zeker van ben).

Voor mijn authenticatie gebruik ik mijn telenet user (letter+6cijfers; bvb a012345) en niet mijn email adres (maar heb beide emailadressen ook al geprobeerd (@telenet & @pandora), allemaal met hetzelfde resultaat (al verschillen de errors some lichtjes).

0 Likes
Hendershot
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet imap & Outlook 2016

Heb uiteindelijk toch maar geprobeerd om mijn wachtwoord te veranderen, aangezien hij steeds bleef zeuren over het aanloggen bij de smtp.telenet.be server.

Wachtwoord veranderd en nu is het opgelost.

Ik had in mijn wachtwoord de volgende tekens zitten: !-|;>

Ik weet niet welke van de tekens het probleem veroorzaakte (en ben ook niet van plan het uit te zoeken :-)).

Nergens gaf dit problemen, maar blijkbaar wel in op de manier dat Outlook communiceert met Telenet (Mozilla Thunderbird had hier geen problemen mee, maar daar gebruikte ik geen SSL).

Maar dus; probleem opgelost!

Merlin
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Smile! Trick or treat? Hoort wie klopt daar? Leesbeest!

Telenet imap & Outlook 2016

Ik vermoed dat het probleem zit in het vertikale streepje, het pipe-symbool.

Dat wordt ook gebruikt in commando's voor computers en databanken en is daarom normaal niet toegestaan in namen en/of wachtwoorden.

0 Likes
a153186
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
TV-box / TV-app / telenttv.be De kop is eraf!

Telenet imap & Outlook 2016

ik heb hetzelfde probleem 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet imap & Outlook 2016


@a153186 schreef:

ik heb hetzelfde probleem 


En wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes