Beantwoorden
Pepecr
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet mail niet in outlook 365 in orde te krijgen

Nieuwe desktop gekocht en alles van oude overgeplaatst enkel telenet mail krijg ik niet in orde.

Telenet mail werkt perfect op oude pc en beide zijn via utp met telenet modem verbonden in zelfde netwerk.

Instellingen al tientallen keren nagezien maar foutmelding blijft ...

Aanmelden bij server voor inkomende e-mailberichten (IMAP): Er kan geen beveiligde verbinding met de server tot stand worden gebracht.

Alle hulp wordt op prijs gesteld...

Peter

 

overzicht instellingen :

Pepecr_0-1658995541849.png

 

Tags (2)
0 Likes
19 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet mail niet in outlook 365 in orde te krijgen

@flip1953 

Deze gegevens zijn idd accurater. Thnx.

Wat mij vooral @ontopic stoort is dat de meeste klanten dat amper weten hoe pc werkt of net maar dient om wat te surfen en te mailen, en de kennis ontbreekt of.... Dat Telenet ze nog steeds niet de correcte gegevens aanbied en maar lui zegt gebruik de webmail maar. In Telenet webmail kan je inderdaad veel doen en wat bijschaven en tweaken, en ook al zeg je dat ze niet naar de rest van de tabbladen hoeven te kijken, ze zich toch aan storen of overdonderd voelen.

Zeg gewoon tegen die mensen dat ze hun mail ook outlook.com (welke een pak makkelelijker is voor die groep)kunnen kijken gratis zonder instellingen met hun eigen Telenet mail. En ze dan nog of een snelkoppeling van outlook.com op hun bureaublad kunnen zetten of zelfs laptop/pc/smartphone de Outlook app (niet Outlook programma) kunnen gebruiken, zodat ze zich enkel daarna op al die toestellen kunnen inloggen met gewoon hun Telenet email en paswoord

 

 

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet mail niet in outlook 365 in orde te krijgen

POP3 en IMAP staan dus niet op de Telenet server als je binnen haalt

Ik versta niet dat mensen blijven werken met deze methode (Mozilla Thunderbird vs Outlook )

Zoals je zegt er zijn beter systemen 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mail niet in outlook 365 in orde te krijgen

Als je een auto aanschaft is het normaal om dat werktuig te leren gebruiken. Is het dan niet even normaal om een pc te leren gebruiken?  Het is niet de verkoper van de auto die je leert hoe een auto te gebruiken. Het is niet de leverancier van internet die je leert om te gaan met internet en e-mail. Bij de auto is een boekje met alle informatie. Op de website van Telenet vind je alle nodige informatie om met het product van Telenet te kunnen werken.

Op deze webpagina vermeldt Telenet welke instellingen je moet gebruiken voor e-mail. Of de autoklant bij merk A of merk B tankt, is niet de zorg van de autoverkoper. Of de internetklant e-mailclient A of B gebruikt is niet de zorg van Telenet.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet mail niet in outlook 365 in orde te krijgen

@janne_man 

Hier geef ik je over de volle 100% gelijk in. Maar er zijn maars vind ik. Bedankt voor de pagina link. Maar staat al fout in. Maar zal morgenvroeg die bepaalde fout toch eens instellen (nog maar eens of deze lukt)

In dit geval hoor je bijna in elke post dat Telenet tegen zijn klanten verteld Outlook niet ondersteund of hulp voor heeft.

Vroeger was het zo, dat Telenet bij installatie van internet alles goed zetten op je pc *alsook* je email instelde op je pc. Hun reclame boodschappen zal iedereen nog wel hard herinneren, welke ze jaren hebben gebruikt, waar de installateur vrolijk binnenkomt, alles installeert van installatie als ook op pc, en dan een vragende verwarde man, op dat moment te woord werd gestaan en alle uitleg bieden Enzo. Dit is zeker allang het geval niet meer

Het gros van de mensen kent er echt niets van, kunnen al jaren niet meer volgen van alles wat na VHS of dvd is uitgekomen (uitvergroot voorbeeld). En dan komen ze toch op een dag dat ze internet halen, en hoeveel keer je dit ook uitlegt, zelfs in stap/stap foto's het echt niet lukt.

Natuurlijk kunnen ze altijd op Telenet webmail, welke even handig is als Outlook.com gmail.com, enz.. waar je alleen gebruikersnaam en wachtwoord nodig hebt. En met een snelkoppeling op bureaublad ze direct op webmail uitkomen. Maar met een email programma heb je wel voordeel dat je deze direct op hoogte brengt op je pc/mobiel. Dit is wel veel interessanter.

Telenet kan ook vertellen op hun pagina, dat als ze geen webmail willen, maar een email programma dat er sites zijn dat als je gewoon je email registreerde, je met login gegevens (zonder server instellingen enzovoort) toch een app op zowel mobiel/pc kan hebben, direct melding van mail, maar toch zonder al teveel toeters en bellen.

OF laat in 3 a 4 screenshots zien waar en wat alles is ingevuld. Oke je hebt gelijk ze hebben die link die je net gaf, maar toch bij contact Telenet zeggen ze niet te kunnen helpen en vooral als het over Outlook gaat terwijl ik bewijzen genoeg heb geleverd dat dit WEL zo is.

En even over je voorbeeld (weet dat een gewoon voorbeeld is) Maar zelfs een goede consessiehouder, stelt je hele boordcomputer als navigatie, als online tot de gewone services in. En bij vragen tijd je binnen vertel je wat je wel en niet wil en deze doet dit voor je. Ook al zit er bij alles wat op de wagen zit een boekje.

En uw link, zoals ik al zei konden ze verduidelijken met 3 printscreens, en als je dan toch geen Outlook *zou* ondersteunen... Even dit dan al op site te zetten en alternatieven aan te bieden.

Ik begrijp JOU nog op zoveel punten meer (waar ik je gelijk kan geven in lange lijst), maar is tegenstrijdig met wat ik ook versta onder de klanten en service naar hun toe als het over hulp/kennis over Telenet zijn eigen producten gaat.

Natuurlijk is 1 noemer super belangrijk, wie krijg je als hulp aan de lijn, tot hoeverre gaat kennis in alles, hoelang/hoeveel cases heeft die persoon al onder de knie. En wat ik vooral zie op fb pagina, bij welke service je uitkomt of welke gemeente je zit.

Ik moet men eigen verplichte en ga dit ook doen, door het te houden op ja op groote lijn sta ik achter je, maar ja ook sta ik in deze achter de klant.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mail niet in outlook 365 in orde te krijgen

@DeLLiAnO 

Om de zaken van vroeger te verduidelijken.

In het jaar 2000 betaalde je voor een nieuwe aansluiting bij Telenet een eenmalig bedrag van 8611 frank dit maakt 213,46 euro (waarvan 2000 frank of 49,58 euro waarborg) . Vandaag kost een installatie nul of 85 euro.  Als men rekening houdt met de inflatie dan moeten die oude bedragen met meer dan de helft verhoogd worden om vergelijkbaar te zijn met de huidige waarde (de gezondheidsindex 1996 stond in juni 2000 op 105,43, in juni 2022 staat die op 166,28 hier te controleren, als ik juist geteld heb een stijging van 57,61%).

 In die tijd kocht men een pc of laptop in een echte winkel. De verkoper stelde maar al te graag je toestel in. Toen had Telenet nog geen e-mailwebapplicatie en de winkelier gebruikte doorgaans het e-mailprogramma dat bij de geïnstallerde windows was. Bij discounters moest je wel betalen voor die dienst, voor zover ze die al gaven.

Telenet volgt de internationaal vastgelegde normen. Telenet kan en mag zich niet inlaten met systemen die hun eigen afgeschermde e-mail hebben. Soms wordt door de verschillende mailprogramma's een andere terminologie gebruikt, dat is natuurlijk vervelend en hinderlijk.

Elk e-mailprogramma of app dat de normen volgt en met de instellingen die Telenet geeft, zal werken. Hierbij dient ook rekening gehouden worden met eventuele restricties van het gebruikte programma of app. Als bijvoorbeeld het programma of de app die je gebruikt strengere eisen stelt aan het wachtwoord dan Telenet, zal je het wachtwoord bij Telenet moeten aanpassen zodat het ook aan die strengere normen voldoet.

Op één uitzondering na is het eml formaat nooit beschikbaar bij de e-mailprogramma's of apps van Microsoft. Heb je pech dat een PST-bestand corrupt is, ben je direct veel mails kwijt. De herstelling die Microsoft aanbied is maar zus en zo. Vermits het een gesloten systeem is, is er voor zover ik weet geen gratis alternatief om beter te herstellen. Iedereen kiest uiteraard wat dhij of zij wil.