24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20723
vragen
|
Beste, mijn 20 jaar oud paswoord heb ik gewijzigd, en....werkt mijn emailaccount niet meer. Webmail werkt wel.
Echter mijn Imap emailaccount op mijn tablet SamsungS9 Ultra en gsm Samsung S9 Ultra krijg ik maar niet ingesteld, niettegenstaande die al jaren tot over 2 dagen prima werkte. Check gedaan van de Imap instellingen die door Telenet zijn voorgesteld, zijn correct ingevoerd.
Ook met de email app van Bleu mail kan ik dit niet in orde maken.
Ik krijg een popup met vermelding: KAN ACCOUNT NIET VERIFIEREN, de gebruiksaanwijzing of het wachtwoord is onjuist of POP3/IMAP toegang is niet ingeschakeld voor dit account. Controleer uw emailinstellingen. Of ik krijg de popup : Account kan niet worden ingesteld. Couldn't open connection to server (0).
Klantendienst, krijg ik tot nu toe, verschillende antwoorden....
1. Gewijzigd paswoordprobleem is gekend, en kan enkel intern worden opgelost.....dit werd mij medegedeeld door een doorgeschakelde technieker......die op zijn beurt iemand ging contacteren en mij iets laten weten.......Niets meer gehoord....Afspraak werd in mijn Telenet app aangemaakt....maar daar blijf het ook bij...
2. Ik diende de Telenet webmail te koppelen aan mijn emailaccount op Android.....Buiten de voorgestelde poorten 993/587 en smtp en imam, ken ik geen andere wijze van koppelingen...Ik diende ik mij aan te bieden bij een Telenet winkel....
3. De laatste man van de klantendienst, deelde me mede dat ik mij moest wenden tot ....Microsoft......?
Patrick
De mail app van Samsung zelf, maar ook de app van Bleu mail gaat niet
In de Play store, noemt de app. Samsung Email. Eens geïnstalleerd, open je en heb je een keuze tussen 6 mailgroepen, Google, YAahoo, Hotmail, Exchange, Office 365 en Overige. Ik heb Overige genomen.
Ok dat is duidelijk waarvoor dank 🙂
Ja je moet inderdaad kiezen voor Overige.
Als je eens kijkt onder je serverinstellingen moet je het volgende in hebben gegeven bij de inkomende server :
* Email adres .....
* Gebruikersnaam = nogmaals je email adres
* Wachtwoord.....
* Imap server = Imap.Telenet.be
* Beveiligingstype = SSL , werkt het niet of heb je dit nu ingesteld dan eens TLS instellen.
* Poort = 993
Uitgaande server is :
* SMTP server = smtp.telenet.be
* Beveiligingstype = SSL ook als het niet gaat de TLS
* Poort 465
Klik op gereed en het zou ingesteld zijn en moeten werken.
Deze instellingen zijn rechtstreeks overgenomen uit mijn Samsung S24 Ultra.
Thx, maar werkt niet.
Heb de poort 465 ipv 587 gezet, en de verschillende beveiligingstypes ssl/tls uitgeprobeerd, niks werkte. Druk erop dat het emailadres en gebruiksnaam dezelfde zijn als mijn emailadres.
Heb na de keuze van Overig, 3 keuzes: Pop3, Imap en Microsoft Exchange ActiveSync. Ik heb altijd een Imap genomen.
Ik heb al is gedacht aan mijn AVG Antivirus die problemen maakt, maar heb die ook al is verwijderd en probleem bleef hetzelfde
Ik weet niet hoe jij aan poort 465 komt, want hier staat alles op 587 (TLS; in mijn geval StartTLS).
Je zegt dat alles voorheen werkte. Dus normaal gezien had je aan de instellingen niets moeten veranderen, enkel het wachtwoord. Ben je 200% zeker dat het wachtwoord dat je ingeeft correct is?
Ben geweest naar fysiek kantoor.
Paswoord en indtellingen waren correct.
Dame heeft 1 letter toegevoegd aan Paswoord en het werkte enkel op gsm. Tablet niet. Echter hier heeft ze mijn telenet account geplaatst in apart Gmail account, en het werkte.
Gmail vind ik niet echt een goede optie. Zie je het het zitten om eens te proberen met Thunderbird for Android? SMTP is dan StartTLS op poort 587.