Beantwoorden
SteveS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet mailadres behouden bij overstap

Op de website staat dat je je Telelet mailadres kan behouden als je overstapt naar een andere provider. 

Wat ik nergens kan terug vinden, en ook de klantendienst me niet kan vertellen is, of ook de andere mailboxen met bijhorende mailadressen ook behouden blijft of niet.

Iemand die dit misschien wel weet? Of ook in deze situatie is terecht gekomen?

 

 

0 Likes
6 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telenet mailadres behouden bij overstap

@SteveS 

Dit zegt het bipt:

Mail behouden volgens bipt 

Dit zegt telenet;

Mail behouden volgens telenet 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
SteveS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet mailadres behouden bij overstap

@DeLLiAnO bedankt voor je snelle reactie.

De info die je geeft heb ik ook gelezen. Echter blijft mijn vraag staan. Wat met de overige mailboxen/adressen?
Mijn primair mailadres zal wel blijven bestaan, maar de andere. Dat zou ik willen weten.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet mailadres behouden bij overstap

@SteveS de andere vervallen, het is enkel het hoofd email adres dat behouden wordt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
SteveS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet mailadres behouden bij overstap

Dank je @Master-Magic voor je reactie. Ik was er al bang voor dat het zo ging zijn. Maar nu ben ik zeker.

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet mailadres behouden bij overstap

@SteveS heb het zelf voorgehad toen ik veranderd was van provider, kreeg geen mails meer van een bepaalde mailbox, heb alles mogen aanpassen dan naar het hoofd e-mailadres.

best stom dat men daar niet aan denkt bij verhuis naar andere provider als je meerdere mailboxen gebruikt.

ga dit normaal binnenkort weer voorhebben, dus zal dit ook moeten aanpassen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mailadres behouden bij overstap

Vergeet niet om rekening te houden met de nieuwe wetgeving. 

Het BIPT schrijft daarom:

Na die termijn van 18 maanden biedt de operator de mogelijkheid om die faciliteit te behouden, maar dat moet je zelf aanvragen en ervoor betalen.

 

Volgens mij geldt de nieuwe wetgeving voor alle mailboxen, inclusief de aliassen. Deze wetgeving is er gekomen om het overstappen van provider te vergemakkelijken. Als het slechts voor één mailbox zou gelden en niet voor een alias, dan zou die wetgeving voor heelwat overstappers niet meer zijn dan gebakken lucht.

Hetgeen op dit ogenblik ontbreekt, is een KB dat het maximum bedrag vastlegt van de vergoeding die mag aangerekend worden voor deze dienstverlening na 18 maanden.

0 Likes