Beantwoorden
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

Thunderbird vraagt telkens opnieuw het TN wachtwoord

Bij gebruik van Thunderbird moeten twee TN accounts worden gebruikt. 
Bij openen van TB moet men het TN wachtwoord geven.  (Imap accounts)
Mag nog wel als normaal beschouwd worden.

Maar verzenden van een bericht komt steeds een pop-up die vraagt naar het wachtwoord bij de provider. (Dat zijn dus wel exact dezelfde als bij het openen van Thunderbird cliënt).
Ik moet het telkenmale manueel invulllen en dat is vervelend. Geen enkel bericht kan automatisch vertrekken uit de verzendmap, vooraleer het wachtwoord wordt ingevuld. 
Hoe kan men berichten automatisch verzenden zonder handmatig telkens opnieuw te moeten het wachtwoord in te vullen ? 

Hebben browser(s) / antivirus software / Telenet instellingen invloed of moet slechts bij Thunderbird wat veranderd  ? Is er een optie om voor elke TN account het wachtwoord te laten onthouden door de SMTP server ? Ik vond geen oplossing. Bedankt

Tags (1)
0 Likes
20 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Thunderbird vraagt telkens opnieuw het TN wachtwoord


@sb  schreef:

Normaal gezien blijft de instelling bewaard als je die mappen openhoudt. Bij mij is dat toch zo.

 

Een tip: als je een mail hebt die je wil bewaren, dan kan je die selecteren en op 'a' duwen. De mail wordt dan gearchiveerd in een map 'Archives' met subpmappen per jaar.


Klopt, wat collapsed is en wat niet blijft bewaard zoals jij het had op het moment van afsluiten.

Wat betreft bewaren van mails: ik heb geen archiefmappen, maar er staan wel mails in mijn folders die teruggaan tot midden 1997, en da's dus al wel een tijdje. Volgens mij verdwijnt er niks vanzelf uit TB.

Ik moet wel zeggen dat al die mails niet origineel TB zijn. Ik heb in de loop der jaren verschillende mail clients gebruikt en telkens de mails geëxporteerd en geïmporteerd van de oude naar de nieuwe client. Ik meen dat ik TB nu een jaar of vier gebruik. Het zou iets langer kunnen zijn, maar ik ben er niet meer zeker van.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Thunderbird vraagt telkens opnieuw het TN wachtwoord

Om een totale backup te maken van Thunderbird (en Firefox) gebruik ik al jaren MozBackup:

http://www.mozbackup.nl/

http://www.mozbackup.nl/download.html

Is ook zeer interessant als je bijvoorbeeld Windows opnieuw wil/moet installeren.

Na de Windows installatie installeer je Thunderbird, je start Thunderbird eens op en sluit terug af.

Dan installeer je de backup. Wanneer je dan Thunderbird opstart is alles weer als voorheen. Ook alle instellingen, accounts en paswoorden. Dus direct terug gebruiksklaar.

In Windows XP zat Outlook Express en Windows 7 niet meer. Toen ben ik overgeschakeld naar Thunderbird. (mijn oudste mails zijn van 2001 - een beetje zoals @StefaanH). Altijd al zeer content van geweest.

Tags (2)
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Thunderbird vraagt telkens opnieuw het TN wachtwoord

MozBackup is in principe 'abandonware' en het verbaast me dat dit nog werkt. Zelf maak ik altijd een backup van de complete Thunderbird map in de Appdate directory.

 

Maar alleen de Profile map lukt ook:

 

https://support.mozilla.org/en-US/kb/profiles-where-thunderbird-stores-user-data#w_backing-up-a-prof...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Thunderbird vraagt telkens opnieuw het TN wachtwoord

@sb 

 

Ik gebruik nochtans ook nog steeds tot volle tevredenheid MozBackup. Ik moet wel toegeven dat ik het nog niet echt nodig heb gehad, maar het maken van de BU verloopt toch nog steeds rimpelloos.

 

EDIT: ik draai MozBackup wel steeds tweemaal, één profiel per keer.

 

Nog een EDIT: ik ben eens gaan kijken in die link van u. Dankuwel, dat is een heel handige tip. Kan nog wel eens van pas komen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Thunderbird vraagt telkens opnieuw het TN wachtwoord

Ik heb MozBackup vroeger wel gebruikt, maar niet serieus. Handmatig het profiel opslaan (met iets als SyncBackFree) is net zo makkelijk én ik weet dat het werkt, ook als ik dat profiel kopieer naar een Linux OS.

 

Op de nieuwsgroep mozilla.support.firefox wordt MozBackup al langer afgeraden. Voor mij genoeg reden om het niet (meer) te gebruiken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Thunderbird vraagt telkens opnieuw het TN wachtwoord

@sb 

 

Awel, ik ga dat ook eens bekijken. Ik heb de betalende versie van SyncBack SE.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes