Traag mailverkeer bij gebruik ethernet kabel
Beste netweters,
Ik zit sinds kort met een zeer vreemd probleem. Even kort wat context geven over de situatie:
Telenet modem (witte) staat in de garage en vandaar vertrekt er een UTP kabel naar de bureau op de bovenverdieping (NIKO muur outlet).
Ik verbind mijn laptop v/h werk via ethernet kabel omdat de wifi ontvangst daar zeer tegenvallend is, zeker videocalls voor het werk met meerdere mensen & screensharing trekt de wifi niet.
Met de ethernet kabel geconnecteerd, doe ik een speedtest en haal ik volgende snelheden, gegeven mijn abbo Wigo Home S:
down: 147 Mbps
up: 14,6 Mbps
Op wifi is dit:
down: 21,3 Mbps
up: 13,4 Mbps
Alleen heb ik het volgende probleem: als ik via ethernet kabel werk, dan is mijn mailverkeer serieus vertraagd/dichtgeknepen. Mails met een bijlage blijven uren vasthangen in mijn outbox, het verzenden gaat super langzaam... Dit zowel via Outlook standalone client, als via de Outlook webclient (het toevoegen van een bijlage van 1 MB duurt quasi 15 min. tegen dat die toegevoegd is...)
Trek ik echter de ethernet kabel uit, en schakelt de laptop over op WIFI, dan vliegen de mails de deur uit! Al het mailverkeer gaat supervlot dan (zowel standalone, als via webclient).
Alleen kan ik niet constant op wifi werken, want videoconferencing etc. loopt niet soepel via de wifi.
Hoe is dit mogelijk? Zijn er verschillen in de instellingen van internetverkeer tussen Wifi & Ethernet?
Alvast bedankt voor de hulp!
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
e-mail instellingen
-
e-mail versturen