Beantwoorden
Bearcat
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
YEAH! CAPSLOCK DAY! Dat loopt vlotjes. Leesclubje starten? Primeur!

Verwijderde mails blijven in mailbox op ander apparaat

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje over email van telenet, ik heb een tablet en een smartphone beide van apple.

Email komt binnen op beide toestellen doch wanneer ik de mails verwijder op één toestel zijn deze niet weg op het ander toestel. Dus hoe kan ik instellen dat de mails verwijderd zijn op beide toestellen nadat ik op één van beide alles gelezen heb ?

Alvast bedankt.

0 Likes
3 reacties
Kris_DB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Verwijderde mails blijven in mailbox op ander apparaat

@Bearcat Heb je al eens gekeken naar de instellingen op beide toestellen om te vergelijken? Staan beide aan om the synchroniseren via iCloud? Anders kan je dit ook even nagaan: Instellingen> Wachtwoorden en accounts> *hier het juiste profiel selecteren* > Nogmaals profiel/mailadres selecteren> Helemaal onderaan geavanceerd selecteren> eerste blok in het volgende scherm geeft aan wat er gebeurd binnen je mailbox, tweede blok geeft aan wat er moet gebeuren met verwijderde berichten. Hopelijk helpt dit? Groeten, Kris

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verwijderde mails blijven in mailbox op ander apparaat

@Bearcat 

 

Hoe is uw mail geconfigureerd? Als je IMAP gekozen hebt zou een mail die gewist wordt vanzelf op alle toestellen waar die ook op staat gewist moeten worden. Met POP3 is dat niet het geval.

 

Opgelet, als het POP3 is wordt de originele mail wel van de oorspronkelijke server verwijderd. Maar tegenwoordig niet noodzakelijk meer onmiddellijk.

 

Vandaar: om u te kunnen antwoorden zou je eens van beide toestellen de concrete settings (geen paswoorden en accountnamen uiteraard)  hier moeten posten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verwijderde mails blijven in mailbox op ander apparaat

@Bearcat 

Bij gebruik van IMAP kan je doorgaans ook de periode aanduiden waarbinnen gesynchronisserd wordt. Kijk dat eens na bij elk toestel met je mail.

0 Likes